Bralci, pogosto vas ujezimo, ker ne v naših zgodbah in tudi naših testih ne zapišemo točne cene. Žal nam je zato, a imamo tehtne razloge.
En razlog za to je, da se cene današnjih avtomobilov močno spreminjajo glede na opremo, zato vam skušamo ustreči s približkom neke optimalne, običajne konfiguracije, tako za občutek.
Drugi, ključen razlog, pa je ta, da točne cene na nacionalni televiziji niti ne smemo navesti, saj se to po pravilih šteje kot spodbujanje k nakupu, se pravi reklama, sploh če poleg navedbe ocenimo, da je cena ugodna. To nas danes postavlja v zares zahteven položaj, saj smo preizkušali avtomobil, pri katerem je ugodna cena bistvenega pomena.
Velike družine imajo težavo
Če je pri Mercedesu glavna prednost nizka cena, je to res narobe svet. Še posebej čudno pri vsem tem je, da ni Mercedes tisti, ki dela narobe, naroben je kar svet. Avtomobilski svet se je tako zelo obrnil na glavo, da danes nimamo več klasičnih družinskih avtomobilov za povprečni denarnici dostopno ceno. Nimamo več uporabnih enoprostorcev, ki bi zagotavljali mobilnost družinam s tremi majhnimi otroki.
Na razpolago imamo velike kombije za petdeset ali šestdeset tisoč evrov, imamo športne terence za štirideset tisočakov in imamo nekaj podobno velikih dostavnikov, ki pa so postali izrazito šminkerski in potniški, in so se zato podražili nad trideset tisoč evrov. Slovitih Peugeotovih rifterjev in Citroenovih berlingov ni več v različici za potovanja, saj peljejo samo še na elektriko, je pa spet na voljo družinska dacia, a se hvali prav s tem, da je povsem “osnovna”.
Tudi dizelski motor
In v Sloveniji manjka tudi Renault kangoo. Slovenski uvoznik Renaultov pravi, da v Sloveniji ni trga za takšne avte. Renaultov partner v projektu se s tem ne strinja, zato smo lahko testirali kangooja s trikratno zvezdo na nosu. Mercedesa citana.
Citana ne boste našli v ponudbi potniških osebnih vozil, je namreč del ponudbe Mercedesovih dostavnikov. In to se čuti, ni kaj skrivati. Citan ima namreč v kabini trdo oziroma z drugimi besedami, trpežno plastiko. Da niti v izvedbi tourer ne spada v ponudbo potniških mercedesov, je verjetno razlog tudi v elektronskih sistemih. Mercedes rad poudari, da ponuja enake asistenčne sisteme v vseh svojih razredih, od A-ja do S-ja, a pri citanu imamo samo klasičen ne-aktiven in ne-pameten tempomat, tudi kakšne inteligentne moderne tehnike ne gre niti pričakovati.
Zato pa ugaja družinam, tistim velikim, s tremi otroki, pa tudi z možnostjo dizelskega motorja. Ta stane do evra enako kot močnejši bencinski motor v ponudbi, kar pomeni nekaj manj kot 24 tisočakov, njegova glavna prednost pa je seveda tisto, kar imajo družine rade. Dolga potovanja. Ob porabi 5,4 litra na sto kilometrov vas tudi relativno majhna posoda za gorivo pelje približno trikrat tolikšno kilometrov stran kot vas zmore odpeljati električna konkurenca.
Celoten test tega družinskega avtomobila si lahko pogledate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje