V preteklih sezonah preventivno raziskovalne akcije Zavarovalnice Triglav Križišče mikromobilnosti je bilo zbranih in analitično oddelanih že veliko različnih podatkov, med katerimi so obravnavali tudi področje vozniškega strahu. V raziskavi, ki so jo izvedli med več kot 800 e-kolesarji in e-skiroisti, so tako prišli do zanimive nove ugotovitve. Kakšne? To ugotovite, ko pride na vrsto odgovor na tokrat zastavljeno vprašanje. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
V preteklih sezonah preventivno raziskovalne akcije Zavarovalnice Triglav Križišče mikromobilnosti je bilo zbranih in analitično oddelanih že veliko različnih podatkov, med katerimi so obravnavali tudi področje vozniškega strahu. V raziskavi, ki so jo izvedli med več kot 800 e-kolesarji in e-skiroisti, so tako prišli do zanimive nove ugotovitve. Kakšne? To ugotovite, ko pride na vrsto odgovor na tokrat zastavljeno vprašanje. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Pred vami je najbolj Avtomobilnostni kviz v Sloveniji! Vsak teden bomo za vas pripravili eno zanimivo vprašanje, s katerim bomo na preizkus postavili vaše znanje o avtomobilih, prometu in mobilnosti nasploh. Namen kviza je razkrivati številne neznane zgodbe, ki so zaznamovale avtomobilsko zgodovino in prometno mobilnost. Na zastavljeno vprašanje vam ponujamo tri rešitve, vi pa izberite pravo. Čez teden dni bomo razkrili pravilni odgovor in osvetlili ozadje zgodbe.

Riddle: ID: 5FEG2HmH

Namig k vprašanju

Malo čustev ima takšen vpliv na naše vedenje in počutje kot strah, ki je eno izmed naših temeljnih čustev. V Avtomobilnosti smo se s strahom in še bolj s fobijami v vožnji že ukvarjali, saj gre za pomemben in pogosto prezrt del vozniške varnosti, ki pesti veliko voznikov. To temo smo odprli s psihologom doc. dr. Janezom Rojškom, ki je za Avtomobilnost takrat takole pojasnil razliko med strahom in fobijami: "Treba je ločiti med strahom in fobijami. Poznamo normalen strah, ki je biološka danost človeku, da ne počne neumnosti, ki jih počnemo v življenju, in bi lahko pripeljale celo do tega, da bi človeško raso iztrebili. Ta strah je točno znan.“

Fobije, ki imajo svoje korene pogosto v preteklih, neprijetnih travmatičnih izkušnjah ali aktualnih izkušnjah v vsakdanjem življenju in se ločijo na preproste in kompleksnejših ter do travmatskih fobij, ki so zelo nejasne v svojem nastanku, pa prav tako pomembno vplivajo na človekovo dejavnost. Tudi na našo vožnjo, ne le na dinamiko v naših medsebojnih odnosih ali na naše odnose v poklicu, ki ga opravljamo. Janez Rojšek dodaja: "Fobije vedno sprožijo situacije, ki so vezane na posamezne predmete ali situacijske dejavnosti, V prometu se lahko bojimo predorov, vožnje z avtomobilom, na drugi stani se lahko bojimo ostrih predmetov, zobozdravnika in podobno. To so najpogostejše fobije”.