Ameriški avtomobilski prestiž za kupce, ki si ne želijo ali pa ne morejo privoščiti izdelkov evropskega prestižnega trojčka. Foto: Chrysler
Ameriški avtomobilski prestiž za kupce, ki si ne želijo ali pa ne morejo privoščiti izdelkov evropskega prestižnega trojčka. Foto: Chrysler
Chrysler 300 Luxury Series
Okus ameriških kupcev glede opreme potniške kabine ni povsem primerljiv z okusom evropskih, prav tako pa ne ponudba izdelovalcev. Foto: Chrysler

Pri znamki, ki sicer sodi pod okrilje italijanskega Fiata očitno poskušajo igrati tudi na domoljubno noto ameriških kupcev prestižnežev in poudarjajo kar nekaj razlogov, da bi kupci ravnali v duhu »kupujte ameriško«.

Prvič v ponudbi osemstopenjski samodejni menjalnik
Novi chrysler 300 iz posebne serije luksuznih limuzin naj bi v potniški kabini med drugim ponujal vrhunsko usnje, primerljivo s tistim iz prestižnežev italijanskega porekla, novi motor V6 naj bi bil med najvarčnejšimi v svojem razredu, poleg tega pa naj bi bil prvič pri avtomobilu ameriškega porekla na voljo tudi osemstopenjski samodejni menjalnik, ki pa je evropskega porekla.

Prav zadnje v deželi samodejnih menjalnikov še posebej bode v oči, saj so tudi na tem področju pobudo že pred časom prevzeli evropski izdelovalci, podobno kot pri oblikovanju, naprednih tehnologijah, opremi avtomobilov na sploh in seveda varčnejših motorjih. Ameriški izdelovalci so večinoma vztrajali le pri poudarjanju velikosti in nezmernosti, kar je nekatere že stalo obstoja ali pa vsaj izgube kupcev.

Tudi Američani se bodo morali odvaditi nezmernosti
Ne tako dolgo nazaj bi zvenelo precej nenavadno, da ameriški izdelovalec oglašuje varčnost motorja oziroma njegovo »prijaznost« do okolja v primerjavi s predhodniki. Danes je to nekaj normalnega in podobno ravnajo tudi pri Chryslerju, ki poudarjajo, da bo poleg 5,7-litrskega motorja V8 z največjo močjo 270 kilovatov (363 KM), v različici 300C na voljo tudi zmernejši in varčnejši 3,6-litrski motor V6 z največjo močjo 217 kilovatov (292 KM) in do 17 odstotkov nižjo porabo kot pri primerljivem predhodniku.

Cenovna lestvica za ameriškega prestižneža se v ZDA začenja pri 40.145 ameriških dolarjih (31.570 evrov), za različico s šibkejšim motorjem in dvokolesnim pogonom, najdražja na ceniku pa je različica z zmogljivejšim motorjem in štirikolesnim pogonom za 45.245 ameriških dolarjev (35.581 evrov).