Sistem deluje po principu človeških možganov. Foto: Volkswagen
Sistem deluje po principu človeških možganov. Foto: Volkswagen
Volkswagen CISS
Varnostni sistemi so vse bolj dovršeni, tudi z njihovo pomočjo na cestah ugasne manj življenj. Foto: Volkswagen

V prihodnosti bodo metodo uporabili pri razvoju serijskih Volkswagnovih in Audijevih modelov. CISS (Core-Competence Integrative Safety Systems) je sistem, ki združuje nekaj različnih numeričnih metod, ki ob koriščenju umetne inteligence računalnikov omogočajo izvedbo zelo kompleksnih operacij v kratkem časovnem obdobju.

Algoritem delovanja sistema je zasnovan na najbolj dovršenem biološkem izvoru, človeških možganih, kar v praksi daje možnost uravnoteženja večjega števila na prvi pogled nezdružljivih procesov.

Zdaj je mogoče v razumnem času ustvariti na stotine aplikacij, izvršiti selekcijo optimalnih, pozneje pa preveriti, kako se končni proizvod obnaša v resničnih okoliščinah. V praksi to pomeni, da se lahko preveri, ali so varnostni senzorji optimalno nameščeni v vozilu in kako se obnašajo v realnih situacijah.

Upravljalni sistem zračnih blazin pojasnjuje usklajenost varnostnega sistema vozila. Odvisno od parametrov (vrst) trka dotični sistem aktivira sistem zaščite. Pri čelnem trčenju se tako aktivirajo voznikova in sovoznikova zračna blazina, varnostni pasovi in nasloni za glavo. V primerjavi s prejšnjimi časi, ko se je za vse operacije uporabljal le en senzor, jih je danes prisotnih vsaj deset, katerim se bodo pridružili še drugi elementi, kot so ESP ali radarsko nadzirani tempomat.

Tu se spet vključuje CISS, prek katerega je mogoče predvideti obnašanje varnostnega sistema, kot sama koordinacija z drugimi sistemi v vozilu.