Bo Mercedes GL 420 CDI bluetec pritegnil ameriške voznike? Foto: Mercedes-Benz
Bo Mercedes GL 420 CDI bluetec pritegnil ameriške voznike? Foto: Mercedes-Benz
Mercedes GL 420 CDI bluetec
Odlikuje ga majhna poraba, ki bi morala biti ob visokih cenah nafte močan prodajni adut. Foto: Mercedes-Benz

Čeprav štirikolesnika poganja dizelski agregat, ga odlikuje moč, s količino jekla pa magnetno privlači ameriške kupce z malo bolj debelo denarnico.

Najpomembnejši poudarek, kar se tiče pogonskega sistema, je nizka poraba goriva. Osemvaljnik z močjo 216 kW/293 KM in z navorom 700 Nm, GL 420 CDI po tovarniških podatkih v povprečju porabi le 9,8 litra goriva na 100 prevoženih kilometrov, kar mu omogoča, da na bencinsko postajo zavije le na vsakih 1.000 prevoženih kilometrov.

To ni zanemarljiv podatek, če upoštevamo, da je tudi na ameriški celini cena nafte zadnja leta močno poskočila.

Narava jim bo hvaležna
Enako prepričljiva je tudi izvedba "bluetec", ki bo kmalu obogatena še s tremi modeli (R, ML, GL). Vsi omenjeni štirikolesniki bi morali biti po besedah predstavnikov nemškega velikana opremljeni z najbolj čistimi dizelskimi agregati, ki jih spremlja sloves izrazite varčnosti. Za znamko "bluetec" se skriva sistem, ki s pomočjo inovativne tehnologije zmanjšuje del škodljivih izpušnih plinov.

Poleg napredne motorizacije je novi Mercedesov model, kot se za avtomobile z trikrako zvezdo spodobi, opremljen z ekskluzivno opremo. Dovolj je povedati, da je razstavljeni model v Detroitu postavljen na 21-palčna platišča.

Porast dizlov v ZDA
Mercedesova dizelska pobuda ni nič novega, saj počiva na trdnih temeljih. Po predvidevanjih podjetja J. D. Power naj bi delež dizelskih motorjev v novoregistriranih avtomobilih do leta 2015 skočil na 15 odstotkov.