Retromobile je na razstavišču Paris Expo, Porte de Versailles vrata obiskovalcem odprl v sredo, pod sojem žarometov pa je bil tudi legendarni BX, ki so ga premierno predstavili pod Eifflovim stolpom 23. septembra 1982. Avtomobil je ob predstavitvi vtis naredil s svojim slogom in avantgardno oblikovno zasnovo.
Nekaj dni zatem, natančneje 30. septembra 1982, je svoja vrata odprl 69. avtomobilski salon v Parizu, prav tako na razstavišču Porte de Versailles, kjer je bil BX ena izmed glavnih zvezd tistega salona. Postal je tržna uspešnica z več kot 2,3 milijona proizvedenimi primerki.
Njegova proizvodnja je potekala v tovarnah Rennes La Janais v francoski regiji Bretaniji in v tovarni Vigo v Španiji vse do njenega izteka v juniju 1994.
Za obliko poskrbel slavni studio Bertone
Za izris njegove karoserije se je Citroën obrnil na slavni italijanski oblikovalski studio Bertone. Njihov oblikovalec Marcello Gandini je predlagal izvirne linije v podobi srpa, ki so v takratnem svetu avtomobilizma precej izstopale od drugih in so postale simbolične za BX. Citroën BX je bila triprostorska limuzina s prtljažnimi vrati, ki je v dolžino merila 4,23 metra in je lahko udobno prepeljala pet potnikov, ki so med vožnjo uživali v hidropnevmatskem vzmetenju s stalno višino podvozja.
Armaturna plošča, ki je nastala po navdihu modela CX, je zajemala legendarno opremo, kot sta bila upravljalna sklopa na vsaki strani volana in števec hitrosti z osvetljenim ozadjem.
Zmogljivi motorji
BX je bil od lansiranja dalje na voljo z zmogljivimi motorji (46 kW in 54 kW KM pri 1360 cm3, 67 kW KM pri 1580 cm3) in je presenečal s svojo dinamičnostjo. Inovativnost je dokazal tudi z uporabo kompozitnih materialov za razne dele, kot so odbijači, prtljažna vrata, pokrov motornega prostora in zadnji vogalni steni, tako da je masa praznega vozila znašala komaj 885 kilogramov.
Tržili so ga 12 let, ta čas pa so javnosti pokazali več karoserijskih različic (karavanska izvedenka, pomembna oblikovna prenova, izvedenka za poslovne uporabnike), z razno opremo (strešno okno, klimatska naprava, digitalna instrumentna plošča) in raznimi pogonskimi sklopi (do 119 kW konjskih moči, elektronsko vbrizgavanje, samodejni menjalnik, stalni štirikolesni pogon). V ponudbi je bila celo omejena serija 200 primerkov "civilne" izvedenke BX 4 TC skupine B za tekmovanja (2141 cm3, 149 kW, 220 km/h).
Model je leta 1987 prestal pomembno oblikovno prenovo. BX je pridobil mehkejše zunanje linije in povsem prenovljeno armaturno ploščo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje