Koncern Stellantis je pri uvajanju novih tehnologij vedno precej zadržan, zato bo tudi ta e-C3, čeprav popolnoma optimiziran za električni pogon, na voljo tudi z bencinskim motorjem. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Koncern Stellantis je pri uvajanju novih tehnologij vedno precej zadržan, zato bo tudi ta e-C3, čeprav popolnoma optimiziran za električni pogon, na voljo tudi z bencinskim motorjem. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

V Avtomobilnosti smo se v Parizu pred letom dni udeležili razkritja nove generacije citroëna C3, pravzaprav e-C3, ki je stoodstotno električni avto, s katerim želijo Francozi ponuditi poceni električni avto.

Avto je zdaj na voljo tudi v Sloveniji, na leto bi jih uvoznik rad prodal približno 250 – samo električnih – in 800 bencinskih. C3 je namreč narejen na multimergijski platformi in je na voljo tudi z bencinskim trivaljnikom s 75 kW moči in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ter hibridnim pogonom, ki kombinira enak bencinski motor in 48-voltni elektromotor z močjo 21 kilovatov in navorom 55 njutonmetrov. Litij-ionska baterija naj bi po trditvah iz tovarne omogočala do 50 odstotkov električne vožnje v mestu.

Evropski kupci že leta čakajo na cenovno dostopen električni avtomobil, izdelan v Evropi, in e-C3 je po prepričanju Citroëna rešitev za bolj množično električno mobilnost.

Litij-železo-fosfatne baterije omogočajo, da jih lahko redno polnimo na hitrih polnilnicah, lahko jih tudi redno polnimo do 100 odstotkov, a se zaradi tega ne bodo prehitro postarale. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Litij-železo-fosfatne baterije omogočajo, da jih lahko redno polnimo na hitrih polnilnicah, lahko jih tudi redno polnimo do 100 odstotkov, a se zaradi tega ne bodo prehitro postarale. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Kako so dosegli nižjo ceno?

Citroën se je odrekel dragi litij-ionski bateriji in namesto nje vgradil litij-železo-fosfatno baterijo. Ta ima precej omejeno zmogljivost – 44 kWh. To še vedno zadostuje za navedeni doseg 320 kilometrov po WLTP. Eden od razlogov za to je majhna in zato precej lahka baterija.
Baterijo je mogoče polniti na ustreznih polnilnih postajah z močjo do 100 kW. Tako je mogoče baterijo od 20 do 80 odstotkov napolniti v le 26 minutah. Na klasični AC-polnilnici z 11 kW traja polnjenje od 20 do 80 odstotkov dve uri in 50 minut.

Novi e-C3 z električnim motorjem s 113 KM doseže največjo hitrost 135 km/h, pospešek 11 sekund do 100 km/h pa je za majhen avto povsem spodoben.

Vabljeni, da vozilo podrobneje spoznate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.