Jogger ima majhen trivaljni bencinski motor, od katerega ne gre pričakovati čudežev. Porabi pa okoli osem litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec
Jogger ima majhen trivaljni bencinski motor, od katerega ne gre pričakovati čudežev. Porabi pa okoli osem litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec

Živimo v dobi, ko imamo kupci v poplavi avtomobilov na trgu pravzaprav zelo majhno izbiro. Avto se kupuje z očmi in pogosto na račun čustev presežemo svojo finančne zmogljivosti. Z dražjimi avti pridejo tudi druge nevšečnosti, recimo višja masa, večja poraba goriva, višji stroški vzdrževanja in dražjega avta je škoda za marsikatero aktivnost. Pri Dacii ne stavijo na čustva, ampak na racionalnost.

Sedem sedežev je prednost

Preizkusili smo novost, jogger, ki se zdi optimalna rešitev.

Sedem sedežev, uporabnost pri izletih, terenski dodatki, dobre vozne lastnosti in to za danes povsem neobičajno sprejemljivo ceno. Toliko plusov že dolgo ni bilo v enem samem avtu.

V tretji vrsti je mogoče odstraniti vsak sedež posebej. Različica s petimi sedeži ima prtljažnik s prostornino 708 litrov. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec
V tretji vrsti je mogoče odstraniti vsak sedež posebej. Različica s petimi sedeži ima prtljažnik s prostornino 708 litrov. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec

Posebnost vozila sta dva dodatna sedeža v tretji sedežni vrsti. Za razliko od drugih sedemsedežnikov na trgu ju ne poklopimo v dno prtljažnika, ampak ju lahko ob neuporabi pospravimo v garažo. Kot pri prvih enoprostorcih. En sedež tehta komaj deset kilogramov, zato odstranjevanje ne predstavlja težave. In če imate prostor, da ju pustite v garaži, dobite kar 708 litrov velik prtljažnik. Širok je en meter in če položimo še sedeže druge vrste, dobimo dva metra nakladalne površine. Prepričani smo, da bo v joggerju prespalo kar veliko avanturistov. Tudi sami bi.

Družinska dacia se dobro znajde tudi na makadamu, saj je oddaljenost od tal 20 centimetrov, kar je vsaj za pet centimetrov več kot pri običajnih avtomobilih. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec
Družinska dacia se dobro znajde tudi na makadamu, saj je oddaljenost od tal 20 centimetrov, kar je vsaj za pet centimetrov več kot pri običajnih avtomobilih. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec

Kot v kino dvorani

V drugi vrsti se sedi višje kot spredaj, v tretji pa potnika sedita še višje. Podoben sistem kot v kinu. Sedeži so primerni tudi za odrasle potnike. Tudi nosilnost je večja, kot smo navajeni, 657 kilogramov. Brez prtljage to pomeni, da je lahko vsak potnik težak 93 kilogramov.

Na voljo je s petimi ali sedmimi sedeži. Mogočih je do 60 različnih konfiguracij ureditve kabine. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec
Na voljo je s petimi ali sedmimi sedeži. Mogočih je do 60 različnih konfiguracij ureditve kabine. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec

Jogger ima daljšo medosno razdaljo kot recimo najdaljši karavani na trgu, zato je prostora za sedenje veliko. Za kolena ga zlepa ne bo zmanjkalo in avto je višji kot običajno, tudi za visoke je primeren.
Se pa to čuti med vožnjo čuti. V bistvu je občutek podoben, kot bi peljali reševalni avto, ne kombi, ampak tiste dolge podaljšane Mercedesove karavane. Tudi tega smo se hitro navadili.

Avto je sicer nadomestilo tudi za nekdanjo dacio lodgyja. Vendar je bistveno bolj čvrst, se ne zvija in jogger res ne deluje tako zelo nizkocenoven. Je presenetljivo tih, celo na avtocesti ni bil neznosen.

Vabimo vas, da joggerja bolj podrobno spoznate v video prispevku iz oddaje Avtomobilnost.