Tricikel de Dion/Bouton je bil bolj zanesljiv od svojih takratnih konkurentov. Foto: RTV SLO/Grega Prebil
Tricikel de Dion/Bouton je bil bolj zanesljiv od svojih takratnih konkurentov. Foto: RTV SLO/Grega Prebil

Vozilo je poganjal motor, ki je premogel vsega 2,25 KM, imel je dve prestavi, po cesti pa je lahko drvel s hitrostjo 40 milj na uro.

Glavna posebnost in srce vozila je prav gotovo motor. Motor na notranje izgorevanje iz daljnega leta 1895 je bil izjemen na več načinov. Še posebej zaradi atraktivne oblike, ki je delo ekscentričnega pariškega aristokrata grofa Alberta de Diona.

Gre za prvi patent komercialnega vozila, ki je za hlajenje uporabljal zrak in je takrat brzel s povsem neverjetno hitrostjo 3.000 obratov na minuto (trikrat več kot so bili standardi v takratni industriji), pri tem pa ni bilo nikakršne nevarnosti, da bi se avtomobil vžgal. Del zgodbe o uspehu velja pripisati tudi povsem novemu električnemu sistemu vžiga, ki ga je razvil George Bouton. Tricikel je bil veliko lažji od takratnih vozilih znamke daimler benz in hkrati veliko bolj zanesljiv.

Vozilo so izdelovali med letoma 1895 in 1900. Družba de Dion/Bouton je zadnji avtomobil izdelala leta 1932.

Grega Prebil