Transit je bil na avtosalonu v Detroitu razglašen za gospodarsko vozilo leta v ZDA. Foto: EPA
Transit je bil na avtosalonu v Detroitu razglašen za gospodarsko vozilo leta v ZDA. Foto: EPA

V tokratnih Avtomobilsko-prometnih minutah so torej pod drobnogled vzeli transita - "delavno mulo evropskega prevozništva, ki so mu namestili štirikolesni pogon". Predtem so model z zadnjim pogonom uporabljali predvsem uporabniki za razvoze po mestih, zato je bilo inženirjem enostavno dodati še možnost gnanega sprednjega kolesnega para.

Celotno oddajo APM lahko poslušate tukaj.

Transit poskuša oponašati osebne avtomobile, pri katerih se štirikolesni pogon vklopi samodejno, a velik navor, velike medosne razdalje in zahtevana robustnost v praksi delujejo nekaj manj elegantno. Voznik namreč še kako čuti, ko se del navora prenese na sprednji kolesni par. "Nekaj zaškrta, nato poči in že smo 'All Wheel drive', kot se komercialno imenuje takšen transit," pravi Janez Martinčič v APM-ju.

Obstaja pa tudi možnost stalnega vklopa pogona. S tem in 2,4-litrskim dieslom in šestimi prestavami menjalnika transit deluje odlično. Podaljšana in povišana različica je blizu terminu "minibus", med testom pa je po besedah Martinčiča kot za šalo premagoval sneg, blato in nenormalne naklonine. Tako bi bil transit odlična izbira za raznovrstne poti v ne tako prevoznih in lepih razmerah.