Nekatere najprestižnejše limuzine se spoprijemajo s padcem povpraševanja v prodajnih salonih v Evropi. Analitiki to pripisujejo predvsem večjemu povpraševanju po velikih športnih terencih, tudi električnih prestižnih avtomobilih, in tudi rasti priljubljenosti kupejevsko oblikovanih limuzin.
Razred S na vrhu kljub velikemu padcu v prodaji
Po podatkih JATO Dynamics je na vrhu po prodaji v razredu premijskih limuzin v prvih petih mesecih leta 2019 še vedno Mercedesova admiralska ladja, razred S. Prodali so jih 5.205, kar pa je kar 22 odstotkov manj kot v enakem obdobju leta 2018. Enako velja za najprestižnejši BMW limuzino, serijo 7, ki je s 4.070 prodanimi primerki ali devetimi odstotki manj kot leto prej na tretjem mestu in tudi audi A8, ki je z 2.580 prodanimi primerki na sedmem mestu, padec pa je v primerjavi z letom prej 6,1 odstoten. Najbolj razočarani so lahko pri Porscheju. Od začetka januarja do konca maja so v Evropi prodali 3.523 panamer ali 31 odstotkov manj kot leto prej.
Teslo model S zamenjali za manjši model 3
Med največje poražence se uvršča tudi znamka Tesla, saj je prodaja model S strmoglavila za 52 odstotkov. Pri Automotive News Europe to pripisujejo priljubljenosti manjše električne limuzine model 3.
Še en vzrok za padec priljubljenosti klasičnih limuzin je preboj prestižnih kupejev. Tako kot v nižjih razredih volumenskih znamk, kjer klasične limuzine zamenjujejo kupejevsko oblikovani modeli, kot sta VW arteon ali pa peugeot 508, tudi v razredu prestižnih vozil narašča zanimanje za tovrstno oblikovana vozila. Mercedes žanje sadove svojega dela z modelom CLS, ki je s 4.689 prodanimi primerki drugi, takoj za limuzino razreda S, prodali pa so jih kar 76 odstotkov več kot lani. Tudi pri Audiju so lahko zadovoljni, saj je model A7 s 3.887 prodanimi primerki na četrtem mestu po priljubljenosti v Evropi, a je prodaja v primerjavi z letom 2018 manjša za 1,7 odstotka.
Štirivratni petsedežni kupeji namesto klasike
Pri BMW-ju so serijo 6 gran coupe zamenjali s serijo 8, ki bo v štirivratni različici in s petimi sedeži na voljo od septembra naprej. BMW ima s kupejevskim premijskim avtomobilom velike načrte.
"Današnji štirivratni kupeji kupcem prinašajo drznejšo obliko, hkrati pa jih ne prikrajšamo za število sedežev na zadnji klopi," je za Automotive News Europe povedal podpredsednik pri AutoForecast Solutions Sam Fiorani.
Mercedes svojo ponudbo v najprestižnejšem razredu širi tudi z znamko AMG. Štirivratna limuzina AMG GT v Nemčiji stane 91.808 evrov. Rezultati so izjemni, saj so do konca maja letos prodali 2.220 primerkov mercedesa AMG GT, kar ga uvršča na osmo mesto po prodaji.
Še več električnih leta 2020
Elektrifikacija razreda najbolj premijskih avtomobilov se bo začela prihodnje leto. Tesli model S se bo priključil štirivratni porsche taycan, Jaguar bo nadomestil svojega XJ z električno limuzino. Priljubljenost jaguarja XJ z motorjem na notranje zgorevanje pada, prodaja se je zmanjšala za 38 odstotkov. Audi se pripravlja na proizvodnjo električnega e-tron GT, ki temelji na arhitekturi porscheja taycan. Proizvajati naj bi ga začeli še pred koncem leta 2020.
"V teoriji bi se morali električni avtomobili v razredu premijskih limuzin in kupejev odrezati dobro," je prepričan analitik pri IHS Markit Tim Urquhart. Večji modeli imajo več prostora za shranjevanje baterij v dnu vozila, hkrati pa cenovno niso tako občutljivi kot manjši modeli. Na drugi strani so kupci že do zdaj pokazali navdušenje nad "tiho in gladko vožnjo" ter velikim navorom, ki je na voljo od začetnega pospeševanja dalje.
Pri IHS-u so prepričani, da se bodo nad električnimi premijskimi avtomobili navduševali tudi direktorji, ki bodo želeli izpostaviti tudi ekološko plat. "Ko kupuješ službeno vozilo, težko upravičiš, da je pod motornim pokrovom motor V-12. Pri električnih avtomobilih je sporočilo drugačno," pravi Urquhart.
Veljavo naj bi pridobili tudi priključni hibridi. BMW ima z modelom 740e plug-in hybrid skok prodaje za 41 odstotkov, v zelenih številkah sta tudi mercedes razreda S plug-in hybrid in priključno hibridna panamera.
Odličen start za BMW X7
Največja grožnja pa so pravzaprav športni terenci. Audi je predstavil Q8, BMW X7. Felipe Munoz, globalni analitik pri JATO Dynamics pravi: "Počakati moramo na prodajne številke, da bomo lahko določili trend. A že to, da so pri BMW-ju samo v maju prodali 1.042 modelov X7 pove dovolj, da se kupci obračajo proti športnim terencem."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje