Pred časom so analitiki IHS Automotive napovedali, da bodo priključni hibridi do leta 2024 predstavljali 14 odstotkov celotnega trga, vozila, ki jih poganja izključno dizelski ali bencinski motor, bodo pokrivala 62 odstotkov celotnega svetovnega trga vozil, kar je občutno manj kot leta 2016, ko je bilo na svetu kar 98 odstotkov vozil z izključno bencinskim ali dizelskim motorjem.
Še večje zanimanje za tovrstna vozila se predvideva s padcem cen električnih avtomobilov, kar bo posledica drastične pocenitve baterij. Do leta 2030 se bodo baterije tako pocenile, da bo električni avtomobil cenovno popolnoma primerljiv ali še cenejši od dizelskega oziroma bencinskega ekvivalenta, napovedujejo strokovnjaki.
Pospešek za priključne hibride
Na drugi strani so priključni hibridi pospešek dobili s strogo zakonodajo na področju izpustov in tudi vse večjem številu mest, ki že omejujejo ali pa napovedujejo omejitev vožnje za vozila s starejšimi dizelskimi motorji. Prodajalci že danes ponujajo izdatne subvencije za zamenjavo starejšega dizelskega vozila za novo električno vozilo ali priključnega hibrida. Avtomobilski proizvajalci kar tekmujejo s svojimi napovedmi o elektrifikaciji voznega parka.
Električni štirikolesni pogon
Trendi na avtomobilskem salonu v Ženevi so pokazali, da lahko že letos, še bolj pa prihodnje leto pričakujemo ofenzivo priključnih hibridov. Predvsem SUV-vozil, ki še naprej rušijo rekorde v prodaji, v elektrificiranih različicah pa prinašajo nekatere posebnosti.
Na primer električni štirikolesni pogon, ki ga že poznamo pri toyoti RAV4. Ta je pred kratkim zapeljala na slovenske ceste. Pri samopolnilnem hibridu to pomeni, da se baterija polni med vožnjo, gre za kombinacijo bencinskega in električnega motorja s skupno močjo 163 kW (222 KM) v kombinaciji s štirikolesnim pogonom. Tega poganja dodaten električni motor na zadnji osi s 30 odstotki več navora kot v prejšnji generaciji in dodatnim sistemom, ki z zaviranjem posameznega kolesa izboljšuje oprijem na spolzki podlagi.
Štirikolesni pogon s prenosom moči s prednjega diferenciala prek kardanske gredi pozna tudi hibridna honda CR-V. če želite izbrati priključni hibrid SUV (in se ne ozirate na premijski razred vozil), pa imate trenutno na izbiro mitsubishi outlanderja PHEV.
Že letos pestrejša ponudba
Ponudba naj bi bila že letos bogatejša za Peugeotov SUV 3008. Skupina PSA je že lani napovedala, da bo leta 2019 uvedla priključne hibridne pogonske za modele znamk Citroën, DS in Peugeot, ki z enim polnjenjem omogočajo do 50 kilometrov vožnje na elektriko. Enako velja za najnovejšega člana PSA Opla.
Na avtomobilskem salonu v Ženevi je za oddajo Avtomobilnost spregovorila Peugeotova produktna strokovnjakinja Yvanne Lendresse, ki je povedala: "Kupci so že ozaveščeni in dobro poznajo elektrificirana vozila. Od vozila zahtevajo dve stvari, prva je električna izkušnja, brez emisij, druga pa, da je vozilo odzivno in tiho. Mora biti tudi prilagodljivo in uporabno, narejeno za dolga potovanja. Seveda se s priključnimi hibridi prilagajamo tudi regijam, ki so že začele CO2 omejitve." Pri Peugeotu dodajajo, da bo najprej na vrsti Evropa, sledi Kitajska, nato pa bo verjetno na vrsti ves svet.
Dodatni elektromotor na zadnji osi
3008 hybrid4 že z oznako najavlja, da se moč prenaša na vsa štiri kolesa. Pogonski sklop vključuje 1,6-litrski turbobencinski štirivaljni motor s 147 kilovatov moči (200 KM), moč pa se na kolesa prenaša s pomočjo osemstopenjskega samodejnega menjalnika. "Baterijo smo skrili pod drugo sedežno vrsto in je najboljša v razredu s kapaciteto 13,8 kw/h. Prav zaradi baterij smo zelo samozavestni. Enako velja za zmogljiv štirikolesni pogon. Na zadnji osi smo dodali še en elektromotor," nam je razložila Peugeotova strokovnjakinja. Polnjenje prek hišne vtičnice z zmogljivostjo 3,3 kilovata traja sedem ur, s stensko polnilnico s 6,6 kilovata pa približno poldrugo uro.
Prihodnje leto bo Peugeot tudi k nam pripeljal še novi 508 v izvedenki priključnega hibrida (na voljo bo tako v limuzinski kot v karavanski obliki), ki ima prav tako bencinski 1,6-litrski motor, ki razvije 165 kilovatov moči (225 KM), moč pa se prav tako prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na prednji kolesni par. 508 hybrid premore baterijski sklop z zmogljivostjo 11,8 kilovatnih ur.
Vidno drugačni
Pri obeh priključnih hibridih je v primerjavi s klasičnimi izvedbami kar nekaj posebnosti. Lendressejeva pravi: "Na primer funkcije na digitalnem i-cockpitu so posebne za hibridne različice. Tudi barvna kombinacija modre in zelene izdaja, da sedite v priključnem hibridu."
Cene še niso znane, pričakovati pa je, da bodo priključni hibridi zasedli vrh cenikov posameznih modelov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje