Preizkusni DS3 R3 je prvič zapeljal na cesto avgusta 2009, zdaj je pripravljen tudi za serijsko izdelavo. Foto: Citroën
Preizkusni DS3 R3 je prvič zapeljal na cesto avgusta 2009, zdaj je pripravljen tudi za serijsko izdelavo. Foto: Citroën
Citroën
Mali dirkalnik za začetnike ali profesionalce z manjšimi dirkalnimi proračuni. Foto: Citroën

Posebni športni oddelek francoskega izdelovalca Citroën Racing ima za seboj bogato tradicijo sodelovanja v svetovnem prvenstvu v reliju, kjer so že petkrat osvojili naslov svetovnega prvaka v kategoriji konstruktorjev. Del svojih bogatih izkušenj pa konstruktorji uporabijo tudi pri zasnovi posebnih dirkalnih različic serijskih modelov. Najnovejši v ponudbi je DS3 R3, ki se bo na hitrostnih preizkušnjah uradno prvič pojavil konec leta.

Poganjal ga bo 1,6-litrski štirivaljnik THP z visokotlačnim turbinskim polnilnikom, ki so ga razvili na osnovi serijskega motorja skupine PSA. Njegova največja moč je 210 KM (157 kW), navor pa 350 Nm.

Dirkalnik na serijski osnovi
Na temelju novih predpisov mednarodne avtomobilistične zveze FIA (Federation Internationale de l'Automobile) za skupino R3T citroën DS3 R3 povzema zgradbo in videz modela iz serijske proizvodnje. Originalna jeklena karoserija pa je utrjena z večtočkovno privarjeno kletko, ki zagotavlja trdnost ogrodja in varnost posadke.

Pri predelavi motorja za dirkalne potrebe so se konstruktorji lotili predvsem ohišja za dovajanje zraka, odmičnih gredi, batov, ojnic, izpušne linije, sistema turbinskega polnilnika in elektronskega krmiljenja. Za prenos moči v malem dirkalniku skrbi polavtomatski sekvenčni šeststopenjski menjalnik; enak, kot je vgrajen tudi v dirkalnik C4 WRC, in zagotavlja dvakrat hitrejše prestavljanje kot pri ročnem menjalniku.

Za vsak teren in vsak žep
Športno vzmetenje dirkalnika je namenjeno uporabi na vseh vrstah terena, od neutrjenih do asfaltiranih poti. Na voljo pa so tudi številne nastavitvene možnosti, ki omogočajo prilagajanje obnašanja DS3 R3 trenutni podlagi in vsem načinom vožnje. Njeno spremljanje in predvsem delovanja motorja omogočata vgrajen sistem za pridobivanje podatkov, na podlagi katerih lahko po dirki izdelajo natančnejše analize.

Pri Citroënu poudarjajo, da bo dirkalnik na voljo po dosegljivih cenah tudi za voznike z manjšimi proračuni, mogoče pa bo naročiti tako imenovani športni kit za predelavo serijskega vozila ali pa že izdelan dirkalnik, pripravljen za tekmovanje.

Besedilo: M. Kr.
Foto: Citroën