Za volanom dirkalnega mercedesa sedi nekdanji svetovni prvak v formuli 1, Finec Mika Hakkinen. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Za volanom dirkalnega mercedesa sedi nekdanji svetovni prvak v formuli 1, Finec Mika Hakkinen. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
77. avtomobilski salon v Ženevi

Formula 1 in reli so poleg dvokolesnikov prav gotovo vrh svetovnega motošporta. Voznikov za volani dirkalnikov nismo opazili, ob štirikolesnih novostih, ki jih bomo videli na cestah, so bili celo malo zapostavljeni in postavljeni v kot.

Zadnja leta je opaziti napredek predvsem v izdelavi dirkalnikov, prijaznih do okolja, Honda pa je za novo sezono v formuli en dirkalnik celo pobarvala v barve Zemlje. Tudi tekmeci, od Ferrarija, Renaulta do Toyote, so predstavili svoje novosti.

Konkurenca v svetovnem prvenstvu bo po novem še močnejša. Opazili smo Gronholmovega focusa, prav tako tudi študijo škode fabie v izvedbi WRC in nov Suzukijev up SX4 WRC ter še nekatere druge dirkalnike, ki tekmujejo v drugih prvenstvih.

Grega Prebil

77. avtomobilski salon v Ženevi
Ford focus WRC je dirkalni avtomobil, ki so ga pri Fordu izdelali skupaj s podjetjem Malcolm Wilson's M-Sport in temelji na produkcijskem modelu focusa. Na svetovnem prvenstvu relija z njim tekmuje Finec Marcus Gronholm s sovoznikom Mikko Hirvonenom. Največja primerjava s serijsko različico je oblika, vse drugo je drugačno, izboljšano, predelano. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Za volanom Hondinega dirkalnega avtomobila RA107 bosta na prvenstvu formule 1 sedela Anglež Jenson Button in Brazilec Rubens Barrichello. Najbolj revolucionarne so barve na novem dirkalniku. Japonci so v okviru varovanja okolja svoj dirkalnik pobarvali v logotip Zemlje. Foto: RTV SLO/Grega Prebil
Na Toyotinem razstavnem prostoru so novi dirkalnik TF107, ki ga bosta na prvenstvu formule 1 vozila Nemec Ralf Schumacher in Italijan Jarno Trulli, obesili kar na zid. Foto: RTV SLO/Grega Prebil
Svetovno premiero je doživela škoda fabia v izvedbi WRC. Čeprav so predstavili le študijo, pa naj bi ta kmalu krojila vrh v reliju. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Eksluziva za reli steze. Partnerstvo med Astonom Martinom in Prodrivom je prispevalo k razvoju, kot pravijo najbolj vznemirljivega vozila za reli. Podlaga za športni štirikolesnik rally GT je model V8 vantage, pri katerem so si sposodili šasijo in prenos kot tudi pogonski motor. Ta je 4,3-litrski osemvaljnik, ki razvije maksimalnih 309 kW (420 KM) in 410 Nm navora. Za potrebe zahtevnih reli stez so pri Prodiveu astonovem dirkalniku dodali varnostno kletko (roll bar), novi pa so tudi amortizerji. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Suzuki bo z modelom SX4 WRC vstopil v najvišji razred svetovnega prvenstva v reliju. Dirkalnik je zasnovan na podlagi novega malčka SX4. S turbino podprt 2-litrski motor je srce avtomobila. Razvije 235 kW/ 320 KM in impresivnih 637 Nm navora. Seveda ne manjka niti pogon na vsa štiri kolesa, kot tudi ne sekvenčni 5-stopenjski menjalnik. Pri Suzukiju so že pripravljeni na prve zmage. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Pri Mercedesu so pripeljali dirkalnik z oznako CLK, ki tekmuje v prvenstvu DTM in ga vozi nekdanji McLarnov dirkač v formuli 1, Finec Mika Hakkinen. Foto: RTV SLO/Grega Prebil
Nizozemsko podjetje Spyker je v Ženevi predstavilo kar nekaj superšportnih mojstrovin. Športnik je paša za oči in tudi za dvig adrenalina za tiste, ki si ga lahko privoščijo, seveda. Foto: RTV SLO