Peugeot je prvi i-cockpit predstavil v mestnem modelu 208. Francozi pravijo, da so z inovacijo revolucionarno spremenili enega od tistih elementov, ki so v celotni zgodovini avtomobila prestali najmanj sprememb. To je voznikovo mesto. Od takrat je bilo izdelanih skoraj 10 milijonov primerkov voznikovega mesta i-cockpit, ki se je razširilo na celotno paleto vozil.
Koncept voznikovega mesta i-cockpit je bil prvotno zasnovan na treh temeljnih elementih, ki se od samega začetka niso spremenili. Gre za kompakten volan za intenzivnejše občutke ob vožnji in priročnejše krmiljenje, instrumentno ploščo v višini oči, ki vozniku omogoča pregled vseh informacij, povezanih z vožnjo, medtem pa lahko ostane pozoren na dogajanje na cesti, in veliki osrednji zaslon na dotik, ki je na dosegu roke in pregleden ter omogoča upravljanje glavnih funkcij vozila.
Najprej je bil koncept
Njegova zgodba se je sicer začela leta 2010 na avtomobilskem salonu v Ženevi, kjer je bilo predstavljano konceptno vozilo peugeot SR1, elegantni kupe-kabriolet, ki je razkril nekatere zamisli znamke. Med njimi je bilo tudi revolucionarno voznikovo mesto, ki je spreobrnilo klasične zapovedi oblikovanja in ergonomije.
Majhna skupina oblikovalcev in inženirjev se je lotila dela: precej hitro so prišli do zamisli o volanu manjših dimenzij. Do takrat je bil avtomobilski volan velik, informacije pa je voznik prebiral z instrumentne plošče prek volana. Za to spremembo so se odločili, ker je bila klasična postavitev instrumentne plošče in volana moteča. Prepričani so bili, da je najboljši položaj za prebiranje informacij v višini pogleda. Odločili so se, da je treba informacije umestiti v višino oči. Dodatno je bil vgrajen tudi zaslon na dotik.
"Znamka je z inovativnim in svežim konceptom takrat veliko tvegala. Naš koncept so morali sprejeti predvsem kupci. Za stranke iz Francije in Nemčije smo na dirkališču organizirali testne vožnje. Najprej so lahko udeleženci vozili avtomobil s klasičnim volanom in armaturno ploščo, nato pa smo jih posadili v prototip z novim volanom in novo instrumentno ploščo. Povratne informacije so bile odlične, saj so nas zelo pohvalili. Mladi so cenili predvsem športno tekmovalnost, starejši pa so menili, da je vozilo okretno, moderno in da predstavlja prelomnico s preteklostjo. Vsi so se z lahkoto navadili na manjši volan. Bili smo popolnoma prepričani, da smo ustvarili nekaj edinstvenega," pojasnjuje Jérôme Micheron, direktor produktov Peugeot.
Koncept so razvijali naprej
Peugeot i-cockpit se od svojega nastanka dalje stalno razvija in posodablja. Leta 2016 je bila skupaj z drugo generacijo 3008 in 5008 predstavljena različica z 12,3-palčno digitalno instrumentno ploščo, z večjim naborom nastavitev in možnosti prilagajanja po meri, pod osrednji zaslon na dotik pa so bila nameščena preklopna stikala za še lažji dostop do glavnih funkcij. Leta 2019 je bila skupaj z drugo generacijo 208 predstavljena digitalna instrumentna plošča 3D.
Pri Peugeotu pravijo, da je zgodba voznikovega mesta i-cockpit še v povojih: "Vedno mora ostati intuitiven, dinamičen in legendaren. To je eden od naših ciljev. Peugeot je na tem področju oral ledino, zato moramo prav mi še naprej utirati pot novim inovacijam in iznajdljivosti, da bomo ohranili korak pred drugimi in ostali legendarni. Če želimo še naprej presenečati in ostati na najvišji ravni, moramo biti nenehno osredotočeni na spremembe. Nekaj je gotovo: i-cockpit ima pred seboj še dolgo pot!" pravi Bertrand Rapatel, direktor notranjega oblikovanja pri Peugeotu.
Peugeot i-cockpit so preizkusili tudi bralci in gledalci Avtomobilnosti. Vabljeni k ogledu videoprispevka.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje