Losangeleška policija in Fiat Chrysler sta v ponedeljek sporočila, da je še prezgodaj ugibati o tem, kaj je nenavadno nesrečo, v kateri je umrl obetavni 27-letni igralec, povzročilo. Kot je znano, je Yelchin umrl, ko je izstopil iz svojega džipa, ta pa se je začel premikati navzdol po strmem dovozu in ga stisnil ob betonski nabiralnik. Zvezdnika Zvezdnih stez so v zgodnjih ponedeljkovih urah našli prijatelji, potem ko se ni pojavil na vajah. Motor vozila je bil še vedno prižgan.
Zdaj je znano tudi, da je bil Yelchinov džip eden iz serije skoraj 812.000 vozil, ki jih je Fiat Chrysler pred dvema mesecema odpoklical, vključno z modeli Grand Cherokeeja letnik 2014 in 2015. Kot poroča New York Times, je do vpoklica privedla preiskava uprave za varnost prometa na ameriških cestah (NHTSA), potem ko je vrsta voznikov potožila o begajoči prestavni ročici, ta pa je zakrivila tudi kar nekaj nesreč, a nobena ni bila tako odmevna kot Yelchinova.
Visoka globa zaradi ohlapnih varnostnih standardov
Fiat Chrysler je bil primarna tarča vladnih prizadevanj, da bi kaznovali proizvajalce avtomobilov zaradi ohlapnih varnostnih standardov. Lani so zvezni zakonodajalci Fiata Chrysler obtožili, da ni pravočasno izvedel vpoklicev in naredil popravkov. Zato so podjetju naložili za 105 milijonov dolarjev kazni. Kot je sporočila NHTSA v ponedeljek, je bil Yelchinov primer prvi, potencialno povezan s sporno cherokeejevo prestavno ročico, ki se je končal s smrtjo voznika.
Ob tem so povedali, da tesno sodelujejo z lokalnimi oblastmi in Fiatom Chryslerjem, da bi razumeli vsa dejstva, povezana s tragično nesrečo, ob tem pa pozivajo lastnike omenjenih vozil, naj bodo ob potrebnih popravilih še posebej pazljivi, ali je njihov džip v načinu parkiranja in popolnoma ugasnjen, preden iz njega izstopijo. Še vedno ni znano, ali je Yelchin vedel, da je bil njegov model pred kratkim vpoklican, ni pa podjetje še našlo rešitve za omenjeno težavo.
Nekonvencionalna ročica
Sporna vozila uporabljajo nekonvencionalno prestavno ročico avtomatičnega menjalnika - namesto da bi se ročica z vsako prestavo pomaknila v drugačen položaj, se ta vrne v središčnega. Voznik mora zato spremljati oznake na svoji nadzorni plošči, da se res prepriča, da je izbrana prava prestava. "Voznike, ki zmotno mislijo, da je njihovo vozilo v načinu za parkiranje, lahko vozilo zadene in poškoduje," je sporočil proizvajalec avtomobilov v svojem majskem poročilu zveznim regulatorjem.
V ponedeljek je Fiat Chrysler poudaril, da je še prezgodaj ugibati o vzrokih dogodka, da pa bodo "izvedli temeljito preiskavo tega tragičnega incidenta". Podjetje je ob tem izrazilo globoko sožalje družini in prijateljem Antona Yelchina, sina ruskih drsalcev, ki sta se v ZDA s svojim edincem preselila leta 1989.
Ko so se aprila odločili za vpoklic modela, so do takrat dobili že 41 prijav poškodb, povezanih s prestavno težavo. Po odpoklicu je Fiat Chrysler lastnikom poslal obvestilo, da "trenutno razvijajo stalno rešitev za ta problem" in da proizvajalec upa, da jo bo do zadnje četrtine že dokončali. Do takrat pa naj vozniki uporabljajo ročno zavoro in vedno preverijo, da je vozilo v pravi prestavi.
Od vpoklica je NHTSA prejela še najmanj osem dodatnih pritožb lastnikov grand cherokeejev, ki so se potožili, da so se njihova vozila začela nenadoma premikati in trčila, ni pa bilo pri tem nobenih poškodb.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje