Ker sta si med seboj zelo podobna, je razlika v dosegu zanemarljiva. Naša povprečna poraba se je pri mešani vožnji gibala med 16 in 18 kilovatnimi urami na 100 prevoženih kilometrov. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Ker sta si med seboj zelo podobna, je razlika v dosegu zanemarljiva. Naša povprečna poraba se je pri mešani vožnji gibala med 16 in 18 kilovatnimi urami na 100 prevoženih kilometrov. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Peugeot se je elektrifikacije svoje modelne palete lotil malo drugače kot večina proizvajalcev električnih avtomobilov. Čeprav sta električna, sta modela 208 in 2008 videti popolnoma običajno. Gre namreč za drugačno strategijo – strategijo večenergijske ponudbe.

Tako sta modela 208 in 2008 na voljo tudi z bencinskimi in celo dizelskimi motorji, medtem pa električni pogon predstavlja le vrh ponudbe.

Polno opremljeni električarji

Biti na vrhu ponudbe pomeni, da sta električni različici modelov 208 in 2008 takole čez palec za tretjino dražji od primerljive različice z motorjem z notranjim zgorevanjem. To je le začetni strošek, potem pa se začne zabavna kalkulacija, kdaj se nam električno vozilo izplača.

Oblikovno električna peugeota ne kažeta razlik v primerjavi z modelom z bencinskim motorjem. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Oblikovno električna peugeota ne kažeta razlik v primerjavi z modelom z bencinskim motorjem. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Oba avtomobila imata identičen električni pogon. Elektromotor z močjo 100 kilovatov je nameščen spredaj in poganja prednji kolesni par. Energijo pa črpa iz baterije, ki je nameščena v dnu vozila. Baterija ima uporabno zmogljivost 45 kilovatnih ur.

Lastnike električnih različic modelov 208 in 2008 bo razveselilo to, da njuna prostornost v primerjavi s klasično gnanimi različicami ni prav nič okrnjena.

Če ste med tistimi, ki imate radi vožnjo električnih vozil zgolj z eno stopalko, pa električna peugeota ne omogočata popolne ustavitve brez uporabe stopalke zavore. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Če ste med tistimi, ki imate radi vožnjo električnih vozil zgolj z eno stopalko, pa električna peugeota ne omogočata popolne ustavitve brez uporabe stopalke zavore. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Zahvala gre koncernski modularni platformi. Ne gre torej le za nekakšno predelavo bencinske različice z električnimi komponentami, ampak je v skladu z multienergijsko mislijo razvoj potekal že od samega začetka.
Zato je ostal enak prtljažnik, na zadnji klopi pa se še vedno povsem spodobno sedi – sploh v modelu 2008, ki je od dveh nekoliko širši.

Enaka je ostala tudi armatura – v obeh avtomobilih je dodan zgolj meni za nadzor električne vožnje.

Kakšne so bile naše izkušnje med vožnjo, pa si lahko ogledate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.