Električni volvo C30 se je na trčenju z drogom pri hitrosti 50 km/h dobro izkazal kljub svojemu žalostnemu koncu. Foto: Volvo
Električni volvo C30 se je na trčenju z drogom pri hitrosti 50 km/h dobro izkazal kljub svojemu žalostnemu koncu. Foto: Volvo

Ključno razliko v primerjavi z modeli, ki imajo vgrajen klasični pogon, seveda predstavljata elektromotor in baterija. Predvsem njeni namestitvi so konstruktorji namenili veliko pozornosti, saj lahko njena teža občutno vpliva tudi na vozne lastnosti in je treba paziti na porazdelitev. Poleg tega so jo poskušali tudi čim bolj zaščititi ob morebitnem trku. Na preizkusnem trčenju se je izkazalo, da je namestitev v sredinskem tunelu oziroma na mestu, kjer je sicer rezervoar za gorivo, ustrezna in da njen položaj ne ovira siceršnjih območij nadzorovane deformacije karoserije, kamor je preusmerjen glavni del uničevalne energije trka.

Ob morebitnem trčenju ima celoten energetski sistem v vozilu vgrajenih dovolj varoval, ki poskrbijo za izklop posameznih sklopov in preprečijo kratek stik ter zagotovijo varnost potnikov in njihovih reševalcev.

Pri Volvu poudarjajo, da so se preučevanja varnosti električnih avtomobilov lotili sistematično in temeljito z zbiranjem različnih podatkov že med praktičnimi preizkusi prototipov ter varnostnim trčenjem C30.

Podatki, ki jih zbirajo, so razdeljeni v različne sklope, in sicer preučujejo vpliv baterije na vožnjo v normalnih razmerah, obnašanje vozila z električnim pogonom v izrednih cestnih situacijah, kot sta na primer naglo zaviranje ali izmikanje, samo trčenje in posredovanje reševalcev po trčenju, tako pri pomoči poškodovancem kot tudi pri odstranjevanju poškodovanega vozila z električnim pogonom.