Nenavadno konceptno vozilo z električnim pogonom je na dirkališču Montlhery podrlo tri rekorde v pospeševanju, ki jih je vse od 17. maja 1971 »držal« opel GT electric, in postavilo tri povsem nove v razredu vozil, lažjih od tisoč kilogramov. EX1 je tako med drugim na kilometrskem odseku proge, ki ga je prepeljal v 28,16 sekunde, dosegel najvišjo hitrost 127,8 km/h. Stari rekord je bil 115,8 km/h.
Pri Peugeotu poudarjajo, da so želeli z novim rekordom dokazati, da vozila z električnim pogonom niso primerna le za mestne vožnje, ampak imajo prihodnost tudi v hitrostnih športih.
Prikaz zmogljivosti električnih vozil
Konceptno vozilo EX1 je namenjeno prav prikazu zmogljivosti električnih pogonskih agregatov, saj je nenavadni dvosedežni roadster skupek različnih izkušenj Peugeotovih oblikovalcev z drugimi prototipi, kot so na primer asphalte, 20Cup in SR1. Zasnova EX1 je povsem podrejena zmanjševanju teže vozila z uporabo lažjih materialov, doseganju odličnih aerodinamičnih lastnosti s skrbno načrtovanimi usmerniki zraka in celotno zasnovo vozila v obliki kapljice vode ter čim učinkovitejšemu električnemu pogonu.
Za pogon skrbita dva električna motorja, nameščena pred in za sedežema voznika ter sopotnika, ki sta skoraj povsem skrita v ohišju vozila brez strehe. Motorja skupaj zagotavljata največjo moč 340 KM in stalni navor 240 Nm. Prav stalni navor električnih motorjev ima največ zaslug za doseganje rekordov in zagotavlja v prihodnosti razvoj pogonskih sistemov v nove smeri, ki jih klasični motorji z notranjim izgorevanjem niso omogočali. Odločitev za pogon z dvema električnima motorjema pa je zagotovila tudi stalni štirikolesni pogon.
Posebnež kot nalašč za znanstvenofantastične filme
Kot se za futurističnega posebneža, ki bi brez težav odigral glavno vlogo v znanstvenofantastičnem filmu, spodobi, je zanimiva tudi ideja oblikovalcev za vstopanje voznika in sovoznika v vozilo. Njuna sedeža se namreč pomakneta navzven skupaj z vrati. Sedenje v vozilu je primerljivo s tistim v dirkalnih vozilih, nizko in z iztegnjenimi nogami, voznik pa vozilo vodi s podobnim krmilom kot pri letalih, podatki o delovanju vozila pa se izpisujejo na dveh ločenih zaslonih.
Čeprav konstruktorji na vozilu niso predvideli strehe, pa zagotavljajo, da bi bila vsakodnevna vožnja za voznika in sopotnika povsem varna tudi brez zaščitne čelade. Voznik jo je moral nositi le pri postavljanju novih rekordov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje