Ko se je zgodil dieselgate, je bil Renault eden izmed prvih, ki je dojel, da nič več ne bo, kot je bilo. To je, da bo treba preiti na nov vir energije. Zato imajo Francozi, danes, leta 2022, že deset let izkušenj z električnimi avtomobili, več kot 400.000 prodanih električnih avtomobilov, predvsem pa 10 milijard prevoženih električnih kilometrov. Naštete podatke in izkušnje so pri Renaultu odlično unovčili v novem električnem meganu.
Več kilometrov z električnim zoeijem kot dizelskim cliom
V Avtomobilnosti smo ga preizkusili na prvi vožnji na idiličnih cestah v okolici Malage v Španiji. Začeli smo z najbolj logičnim vprašanjem. Kaj pa ste se naučili iz teh milijard električnih kilometrov?
Bruno Vanel, produktni direktor pri Renaultu, je za Avtomobilnost pojasnil: "Kupci imajo radi svoje avtomobile, veliko se vozijo z električnimi avtomobili. Z zoejem prevozijo več kot z dizelskim cliom. Ugotovili smo, da uporabljajo popolnoma nove pripomočke. Programirajo in uporabljajo daljinski nadzor nad ogrevanjem. Na daljavo polnijo baterije. Vse to lahko programirajo. Naučili smo se popravljati baterije. Ne menjamo jih vedno, ampak jih popravimo. Po vsem svetu imamo servisne delavnice. Ne le to, imamo tudi center za recikliranje izrabljenih baterij. Od začetka do danes smo jih reciklirali več kot 3000."
WLTP ni verodostojen
Ko so baterije nove, zmore megane 450 kilometrov, navajamo podatke za zmogljivejšo različico s 160 kilovatov močnim električnim motorjem in 60 kWh veliko baterijo. Na predstavitvi nam renaultovci niso na ves glas poudarjali WLTP-dosega, saj je vse bolj jasno, da je WLTP-protokol še bolj skregan z realnostjo, kot so bili podatki o porabi v dobi pred afero dieselgate. Doseg so nam opisali bolj plastično, z lažje predstavljivim primerom.
Vanel pravi: "300 kilometrov prevozite po avtocestah s hitrostjo 130 km/h. Ustavite se za pol ure in dobite dodatnih 200 hitrih avtocestnih kilometrov. Torej 500 kilometrov s polurnim postankom. Zelo učinkovit je."
Lastniki električnih meganov torej ne bi smeli biti več avtocestne počasnele, seveda pa bomo v prihodnjih mesecih trditve našega sogovornika preverili v praksi, izkušnje so nas namreč naredile skeptike. Francozi so se na mojo skepso odzvali zadovoljno.
Napredek pri baterijah
“Tako tanke baterije še niste videli. Avtomobil se dobro drži ceste in daje izjemen užitek pri vožnji. Je nizek, aerodinamičen in zelo učinkovit, učinkovitejši od večine drugih,” pravi sogovornik. Baterija pa ni samo tanjša, je tudi lažja, 450 kilogramov tehta, 145 kilogramov pa je masa motorja, skupaj z inverterjem in polnilcem, to je menda malo.
Potem pa so tu Googlove storitve. Je že res, da je Google najbolj očiten prek velikanskega zaslona na sredini kabine, ki se zna tudi pogovarjati. Vendar pa je prava vrednost Googlovih podatkov v resnici povezana s tehniko, s pogonom, z vožnjo, ne z zabavno elektroniko.
"Google nam omogoča vse večjo predvidljivost. Podatke Googla povezujemo s podatki avtomobila in predlagamo, da morda jutri prilagodite hitrost ali obiščete kak zanimiv kraj, da vozite nekoliko drugače, manj pritiskate na plin. Ker ni treba polniti baterije, pridobite čas. Kupci pričakujejo večjo učinkovitost, in to lahko dosežemo tako, da izkušnje z Googlom vgradimo v več kot desetletne izkušnje z električnimi vozili. Zato lahko Googlu povemo, kaj lahko naredi za nas," je pojasnil Vanel.
Kakšen vtis je na nas naredil po prvih prevoženih kilometrih, izveste v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje