Audi z novim električnim modelom predstavlja novo filozofijo oblikovanja. Foto: Audi
Audi z novim električnim modelom predstavlja novo filozofijo oblikovanja. Foto: Audi

Ker je Audi neločljivo povezan s slalomom, veleslalomom in smukom, je bila popolnoma logična odločitev, da smo se na prvi vožnji z električnim audijem Q6 e-tron vozili po čudovitih zelo ovinkastih in hribovitih cestah v Baskiji. Nemci so s tem želeli poudariti, da audi Q6 e-tron ni samo električni avtomobil, ki ekspresno hitro pospeši, ampak predvsem zelo hitro pospeši iz ovinka. Vsa kolesa na polno zagrabijo, še preden se klasični mehanski quattro sploh zbudi. Čeprav je to električni avto, je ta avto quattro. Kako električni motorji vplivajo na vožnjo, vozniški DNK Audija?

Oswin Roeder, vodja razvoja podvozja pri Audiju, je za Avtomobilnost povedal, kako pomembno je imeti pravo distribucijo prenosa moči na kolesa. "Z dinamičnega vidika se osredotočamo na zadnjo premo. Navor lahko elektronsko prenašamo na sprednji ali zadnji kolesi. Ta prenos je brezhiben. Naredili smo model izračuna sile vsakega kolesa. S pomočjo izračuna lahko določimo navor, ki ga potrebujemo na vsaki osi. Tak sistem je veliko hitrejši kot na primer hidravlični sistem. Govorimo o milisekundah," nam je povedal Roeder.

Tehnološki preskok predstavlja nova 800-voltna arhitektura, ki omogoča zelo hitro polnjenje baterije. Razvijalci obljubljajo, da naj bi deset minut na hitri polnilnici zadostovalo za 255 kilometrov vožnje. Foto: Audi
Tehnološki preskok predstavlja nova 800-voltna arhitektura, ki omogoča zelo hitro polnjenje baterije. Razvijalci obljubljajo, da naj bi deset minut na hitri polnilnici zadostovalo za 255 kilometrov vožnje. Foto: Audi

Izpopolnjena rekuperacija

Audijevi inženirji so nas navdušili tudi z zavornim sistemom. Predvidevam, da bodo Audijevi trgovci svojim strankam morali svetovati, naj vsake toliko časa na polno zavrejo svoj avtomobil, predvsem zato, da se zavorni diski ne bodo preveč zdolgočasili. Voznik jih med vožnjo potrebuje le redko. Pomemben gradnik za povečanje učinkovitosti je namreč izpopolnjena rekuperacija. Z njo lahko poteka okrog 95 odstotkov vsakodnevnih postopkov zaviranja, pravijo pri Audiju. Q6 e-tron pri tem rekuperira z močjo do 220 kW, so nam povedali strokovnjaki iz Ingolstadta.

Spredaj se v žarometih lesketa aktivni podpis, ki si ga lahko voznik izbere sam, zadaj pa 180 elementov OLED utripa na vsaki strani in prek nekaj svetlečih piktogramov komunicira s prometom zadaj. Foto: Audi
Spredaj se v žarometih lesketa aktivni podpis, ki si ga lahko voznik izbere sam, zadaj pa 180 elementov OLED utripa na vsaki strani in prek nekaj svetlečih piktogramov komunicira s prometom zadaj. Foto: Audi

Nova baterija omogoča zelo hitro polnjenje

V Avtomobilnosti smo se s sogovorniki pogovarjali tudi o bateriji, 800-voltni tehnologiji in polnjenju na 400-voltni polnilnici. Litij-ionska baterija iz dvanajstih modulov in 180 prizmatičnih celic s skupno bruto kapaciteto 100 kWh (neto 94,9 kWh), ki omogoča doseg do 625 kilometrov, je bila razvita čisto na novo. 800-voltna tehnologija in serijska maksimalna polnilna moč 270 kW po zagotovilih sogovornikov omogočata kratke postanke za polnjenje. Na hitri polnilnici (high power charging, HPC) je mogoče v le desetih minutah doseg podaljšati za do 255 kilometrov. V približno 21 minutah se napolnjenost baterije poveča z 10 na 80 odstotkov. Ena od ključnih komponent te prepričljive zmogljivosti polnjenja je inteligentni, visokozmogljivi prediktivni toplotni management. Vozilo je opremljeno s funkcijo Plug & Charge, ki mu omogoča, da se na združljivih polnilnih stebričkih ob priklopu polnilnega kabla samodejno avtorizira in nato zažene postopek polnjenja. Tudi obračunavanje poteka popolnoma avtomatsko.

Kabina je oblikovana kot središče dogajanja s poudarkom na prijetnem ambientu. Poudarek je na barvah in visokokakovostnih materialih, od katerih so nekateri reciklirani. Foto: Audi
Kabina je oblikovana kot središče dogajanja s poudarkom na prijetnem ambientu. Poudarek je na barvah in visokokakovostnih materialih, od katerih so nekateri reciklirani. Foto: Audi

Če polnilni stebriček deluje s 400-voltno tehnologijo, je mogoče tako imenovano vzporedno deljeno polnjenje. To pomeni, da se 800-voltna baterija avtomatsko razdeli v dve bateriji z enako napetostjo, ki ju je nato mogoče vzporedno polniti z močjo do 135 kW. Baterijska sklopa se najprej uskladita glede na napolnjenost, nato pa se polnita skupaj.

Nova ureditev kabine

Posebnost vozila je tudi čisto nova zasnova potovalne kabine, kjer je Audi premierno pokazal velik ukrivljen zaslon in nove materiale iz reciklirane plastike. Reciklirane materiale so uporabili tudi za sedeže in predpražnike, izdelani so iz materiala, ki so ga reciklirali iz starih ribiških mrež. Tudi notranja obloga je postala funkcionalen oblikovalski element.

Zahvaljujoč novi platformi za električna vozila je kabina nadpovprečno prostorna, veliko prostora je v prtljažniku, eden manjši je tudi pod sprednjim pokrovom. Foto: Audi
Zahvaljujoč novi platformi za električna vozila je kabina nadpovprečno prostorna, veliko prostora je v prtljažniku, eden manjši je tudi pod sprednjim pokrovom. Foto: Audi

Audi Q6 e-tron razkriva novo plat digitalizacije. Tanek, samostoječi panoramski zaslon audi MMI ima ukrivljen dizajn in tehnologijo OLED ter je sestavljen iz panoramskega zaslona MMI z 11,9-palčnim (33,2 centimetra) virtualnim kokpitom in 14,5-palčnega (36,8 centimetra) zaslona na dotik. Svoj zaslon v velikosti 10,9 palca (27,7 centimetra) ima tudi sopotnik spredaj, kar mu omogoča ogled filmov, ne da bi motil voznika. Vsaj tako pravijo pri Audiju. Hkrati omogoča sopotniku pomoč vozniku, na primer pri navigaciji.

Veliko funkcij, po trditvah Audija vozilo prepozna okoli 800 ukazov, lahko izvedete s pomočjo glasovne asistence, ki se samostojno uči. Asistenca se uči iz sprotnega uporabniškega vedenja in tako pomaga vozniku.

Na prvi vožnji smo s strokovnjaki podrobno razčlenili posamezne segmente zelo pomembne Audijeve električne novosti. Vabimo vas k ogledu videoreportaže.