Sistem deluje na osnovi potovalnega računalnika, ki analizira poti, stanje napolnjenosti baterije in število opravljenih polnjenj. Obvestila se prikazujejo v obliki sporočil na zaslonu na dotik vozila. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Sistem deluje na osnovi potovalnega računalnika, ki analizira poti, stanje napolnjenosti baterije in število opravljenih polnjenj. Obvestila se prikazujejo v obliki sporočil na zaslonu na dotik vozila. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Priključni hibridi za svoje delovanje uporabljajo tako termični kot električni motor, ki v kombinaciji z baterijo omogoča tudi povsem električno vožnjo.

Glede na do zdaj znane raziskave veliko uporabnikov priključnih hibridov neredno polni baterijo vozila, kar pomeni več izpustov in večjo porabo goriva. Zato pri Citroënu z letošnjim letom tudi v Sloveniji v svoja vozila, C5 aircross hybrid in pozneje ob prihodu na trg še v hibridni C5 X, uvajajo sistem "Plug-in-Reminder".

Po petih dneh in desetih vožnjah brez priklopa vozila programska oprema najprej prikaže na zaslonu na dotik eno obvestilo na dan. Če vozila tudi po 30 dneh ne priključimo, se začne obvestilo prikazovati dvakrat na dan med uporabo vozila. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Po petih dneh in desetih vožnjah brez priklopa vozila programska oprema najprej prikaže na zaslonu na dotik eno obvestilo na dan. Če vozila tudi po 30 dneh ne priključimo, se začne obvestilo prikazovati dvakrat na dan med uporabo vozila. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Pozitiven vpliv na okolje

Sistem pomaga zmanjšati porabo goriva, kar ima vpliv tudi na okolje. S pomočjo obvestil, ki se prikazujejo na zaslonu vozila, sistem vozniku predlaga, naj vozilo napolni, če potovalni računalnik ugotovi, da je glede na število poti in polnjenj mogoče izvesti optimizacijo.

Pri Citroënu so navedli, da so raziskave pokazale, da vozniki 55 % poti opravijo z električnim pogonom na razdaljah, krajših od 40 kilometrov, in da 52 % uporabnikov že polni svoje vozilo enkrat ali dvakrat na 100 kilometrov.

"Želimo jih spodbuditi, da bi storile še korak dlje, in s tem v celoti izkoristili vse prednosti priključne rešitve. S še pogostejšimi polnjenji bi dodatno povečali delež električnih poti in zmanjšali porabo goriva," so prepričani pri Citroënu.