Elroq je kompaktni SUV oziroma električni karoq. Ta dimenzijska umestitev pomeni, da je to eden najpomembnejših avtomobilskih segmentov v Evropi. Obenem pa je to drugi Škodin SUV z električnim pogonom za modelom enyaq. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Elroq je kompaktni SUV oziroma električni karoq. Ta dimenzijska umestitev pomeni, da je to eden najpomembnejših avtomobilskih segmentov v Evropi. Obenem pa je to drugi Škodin SUV z električnim pogonom za modelom enyaq. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

So končno na trg prišli električni avtomobili, ki smo jih vsi čakali? Torej prostorni, družinski električni avtomobili, enako funkcionalni kot bencinski, obenem pa tudi vsaj zelo podobno cenovno pozicionirani?

Za primer tokrat poglejmo Škodin model karoq, za katerega boste morali trenutno v prodajnih salonih odšteti približno enak znesek kot za novi elroq, sploh ob pridobitvi trenutno veljavne subvencije. No, in če vam imeni zvenita podobno, je razlaga pravzaprav povsem enostavna. To je električni karoq.

Eden ključnih členov načrta Škode

Elroq je vsaj v luči današnjih razmer na avtomobilskem trgu dostopen električni avto, seveda pa to nikakor ni nizkocenovnik, a umestitev v enega najbolj ostro konkurenčnih avtomobilskih segmentov v Evropi napoveduje, da pri Škodi nanj izjemno resno računajo. To je eden ključnih členov velikega načrta Škode, ki poleg elroqa v kratkem napoveduje še pet novih električnih avtomobilov.

Nov oblikovalski jezik se imenuje
Nov oblikovalski jezik se imenuje "modern solid". Posebnost je nova črna obrazna maska "tech-deck", ki nadomešča prvotno masko "crystal face" in ki jo bodo sčasoma prevzeli tudi drugi Škodini modeli. Za masko so skriti vsi potrebni senzorji asistenčnih sistemov, vključno z radarjem in sprednjo kamero. Dražji žarometi so opremljeni z matrično tehnologijo s štirimi ločenimi moduli LED in petimi prilagodljivimi načini osvetlitve. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Med temi električnimi modeli bo tudi novi enyaq, ki je bil Škodin prvi izključno električen model. No, elroq je v primerjavi z enyaqom občutno krajši (njegova dolžina je 4488 mm), ampak zanimivo je, da gre to le na račun obeh previsov. Medosni razdalji sta medtem do milimetra enaki (2765 mm).

Dolga medosna razdalja skupaj s pogonom na zadnji kolesni par vselej dobro vpliva na vozno dinamiko, obenem pa je elroq v primerjavi z enyaqom tudi za približno 150 kilogramov lažji. To prinaša prijetne, udobne in lahkotne vozne lastnosti.

Bolj uporaben kot športen

Seveda pa elroq v zavojih ni zelo športen. Ta avto je predvsem dokaj robusten – precej robustno “nemški”, ali pa, lahko rečemo, v zadnjem času tudi robustno “češki”. Njegovi snovalci so nam rekli, da je elroq namenjen vsakdanjim izzivom v urbani “džungli”, no sam pa menim, da bo ta avto dober tudi pri vožnji izven urbanih središč, celo izven asfaltnih cest.
To velja zlasti za različico s štirikolesnim pogonom, ki ga prinašata dva elektromotorja z 220 kW skupne moči.

Prav ta različica je na vrhu ponudbe, ki sicer zajema štiri različne pogone.

Elroq 50: 55 kWh, 125 kW, pogon zadaj
Elroq 60: 63 kWh, 150 kW, pogon zadaj
Elroq 85: 82 kWh, 210 kW, pogon zadaj
Elroq 85x: 82 kWh, 220 kW, štirikolesni pogon)

Več kot 400 kilometrov na elektriko

Največja baterija, ki je tokrat na voljo, ima kapaciteto 82 kWh, in prav to mi je uspelo preizkusiti na cestah na Majorki. Ob tem mi je ob precej dinamični testni vožnji uspelo izmeriti porabo 20 kWh/100 km, kar pomeni, da bi že v tem primeru z enim polnjenjem prevozil več kot 400 Kilometrov.

Tako enyaq kot elroq sta izdelana na enaki električni platformi MEB z enako medosno razdaljo 2,76 metra. Novinec je krajši zaradi manjših previsov. Foto: Škoda
Tako enyaq kot elroq sta izdelana na enaki električni platformi MEB z enako medosno razdaljo 2,76 metra. Novinec je krajši zaradi manjših previsov. Foto: Škoda

Z enosmernim tokom bomo lahko elroqovo baterijo polnili z največjo močjo 175 kW, z izmeničnim pa z danes (žal) nekako standardnimi 11 kW. In ko bomo to polnjenje zaključili, lahko polnilni kabel, po novem pospravimo kar v mrežo pod prtljažno polico. Seveda, gre za novo v vrsti za Škodo nepogrešljivih “simply clever” rešitev.

Po prvi izkušnji s pospravljanjem kabla lahko rečem, da je rešitev zelo enostavna, vsekakor pa optimalna, kar se tiče prostorske izkoriščenosti. Vselej stvari odlagamo od dna proti vrhu in jasno je, kje nas bo pri tem kabel vselej motil. Na ta način razbremenimo tudi površino pod dvojnim dnom in tako imamo zdaj tukaj več prostora, ki ga je v elroqovem prtljažniku skupno za 470 litrov. To je okoli za 50 litrov manj kot pri nadpovprečno prostornem modelu karoq.
S prostornostjo prepriča tudi potniška kabina, pa naj gre za zadnjo klop, kjer bodo lahko odrasle osebe zelo prijetno potovale, ali pa odlagalna mesta, ki jih je v elroqu za precej zajetnih 48 litrov.

Ena izmed zanimivih novih “preprostih in pametnih” rešitev je tudi v prtljažniku, kamor bomo lahko odslej polnilni kabel pospravljali kar v mrežo, neposredno pod polico. Prostornina prtljažnika je v klasični postavitvi 470 litrov, s podiranjem zadnje vrste sedežev se lahko poveča na 1580 litrov. Foto: Škoda
Ena izmed zanimivih novih “preprostih in pametnih” rešitev je tudi v prtljažniku, kamor bomo lahko odslej polnilni kabel pospravljali kar v mrežo, neposredno pod polico. Prostornina prtljažnika je v klasični postavitvi 470 litrov, s podiranjem zadnje vrste sedežev se lahko poveča na 1580 litrov. Foto: Škoda

Nov oblikovalski jezik

V notranjosti imamo tudi zadnjo generacijo Škodinega uporabniškega vmesnika. Z njim so njegovi snovalci želeli predvsem prečistiti informacije za voznika in tako od vožnje odvračati čim manj njegove pozornosti. Večji zaslon tako ostaja le na sredini, neposredno pred voznikom pa se nahaja le manjši, z zelo osnovnimi podatki.

Na splošno pa bo v notranjosti Škodinih vozil očitno zavel “svež veter”. Nov oblikovalski jezik namreč narekuje nekaj novih rešitev, po novem pa je notranjost tudi precej razigrana in barvita – sploh v bolje opremljenih različicah.

Ta, nov oblikovalski jezik Škode, se imenuje “modern solid” in močno zaznamuje tudi karakter zunanjega oblikovanja vozila. Vabljeni še k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.