Hibridna različica junior
Hibridna različica junior "ibrida" s 100 kW (136 KM) in 48V-hibridnim pogonom z VGT (Variable Geometry Turbo) bo na voljo tudi z opcijskim štirikolesnim pogonom Q4. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Italijanski proizvajalec Alfa Romeo zgodovinsko slovi po proizvodnji športno orientiranih avtomobilov, med njimi tudi številnih športno uspešnih in legendarnih dirkalnikov. A časi športnim kupejem, “roadsterjem”, pa tudi klasičnim limuzinam ali karavanom niso več tako naklonjeni kot nekoč.

Danes so najbolj priljubljeni križanci oziroma SUV-ji – natančneje segment kompaktnih SUV-jev segmenta B. Količine prodanih vozil tega segmenta se danes po svetu merijo v milijonih – v letu 2025 naj bi število seglo že proti trem milijonom. Tako se je tem trendom prilagodila tudi Alfa Romeo – danes kot ena izmed 14 avtomobilskih znamk v multinacionalnem avtomobilskem koncernu Stellantis.

Zasnovan je bil v italijanskem slogu, v oblikovalskem centru Alfa Romeo Centro Stile. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Zasnovan je bil v italijanskem slogu, v oblikovalskem centru Alfa Romeo Centro Stile. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Junior – najmanjši Alfin SUV doslej

Na Stellantisovi platformi je tako razvit tudi novi alfa romeo junior – tretji in doslej najmanjši SUV z značko Alfe Romea, ki bo nagovoril uporabnike, ki želijo poseči po (vsaj deloma) prestižnih vozilih. Poleg blago hibridnega pogona bo njegov adut tudi popolnoma električni pogon.

Ker si znotraj koncerna še naprej želijo, da bi vozila Alfe Romea slovela po svoji športnosti, so za model junior svojo platformo nekoliko dodelali. Spremenili so predvsem vzmetenje in ga s tem naredili bolj čvrstega in odzivnega. Bolj neposredno je tudi krmiljenje, večje so zavore, z željo po boljši odzivnosti pa so odgovorni naredili tudi fine nastavitve pogonov.

Čeprav voznik ne sedi tako blizu cestišču, je junior na neki način naslednik nedavno razmeroma priljubljenih modelov mito in giulietta. Njegova dolžina je namreč 4,17 metra, prtljažnik pa ima 400 litrov uporabne prostornine. Oblikovno gre nezgrešljivo za model Alfe Romea, tokrat pa njegovi snovalci poudarjajo tudi privlačno kupejevsko strešno linijo. Mimogrede, streha je pri vseh različicah izključno v črni barvi.

Popolnoma električni junior
Popolnoma električni junior "elettrica" s 54-kWh baterijo je na voljo v dveh različicah moči: 115 kW (156 KM) in z najvišjo ravnjo opreme Veloce z 209 kW (280 KM). Junior "elettrica" ponuja več kot 410 km dosega (WLTP). Foto: Alfa Romeo

V notranjosti najdemo nekaj že znanih Stellantisovih rešitev – nekatere v nekoliko oblikovno spremenjeni izvedbi. Kot dober primer se uporabljajo oba večja zaslona ter nekateri fizični gumbi, ki jih je v notranjosti modela junior nadpovprečno veliko. V nivoju opreme “corsa” sta na voljo specifična – zelo športno oblikovana prednja sedeža. K večji varnosti in udobju potnikov bodo poskrbeli ta hip najbolj napredni Stellantisovi asistenčni sistemi – na čelu z opcijskimi matričnimi LED-žarometi.

Blagi hibrid ali elektrika?

Pregled pogonskih različic, ki bodo na voljo v Sloveniji:

RazličicePogonski sistemUporabna kapaciteta baterijeŠtevilo valjev bencinskega motorjaProstornina bencinskega motorjaNajvečja (skupna) moč pogonaMenjalnikPogon koles
1.2 E-DCT6 MHEVBlago hibridni pogon0,89 kWh31199 ccm100 kW6.-stopenjski dvosklopčniDvokolesni, na prednji par
BEV 115 kWElektrični pogon51 kWh//115 kW/Dvokolesni, na prednji par
BEV 206 kWElektrični pogon51 kWh//206 kW/Dvokolesni, na prednji par

Junior je ob slovenski premieri na voljo s tremi različnimi pogoni – enim blago hibridnim in dvema popolnoma električnima.

V primeru blagega hibrida gre za že znan Stellantisov pogonski sklop z 1,2-litrskim prisilno polnjenim trivaljnikom, ki 100 kilovatov svoje moči prek 6-stopenjskega robotiziranega menjalnika prenaša na prednji kolesni par. V primerjavi z drugimi podobnimi tehničnimi rešitvami, ki so danes na voljo na trgu, je ta blagi hibrid nadpovprečno zmogljiv in že omogoča tudi nekaj izključno električne vožnje (predvsem pri ohranjanju konstantne hitrosti, vožnji v zastojih in nežnejših pospeševanjih).

Junior je narejen na platformi koncerna Stellantis z nekaterimi posebnimi tehničnimi rešitvami, ki jih je razvila ekipa, ki je oblikovala giulio GTA. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Junior je narejen na platformi koncerna Stellantis z nekaterimi posebnimi tehničnimi rešitvami, ki jih je razvila ekipa, ki je oblikovala giulio GTA. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Dva električna pogona se med seboj razlikujeta v svoji največji moči in navoru. Prvi razpolaga s 115 kW moči in 260 Nm navora, drugi pa z 206 kW in 345 Nm navora. Oba imata baterijo z zmogljivostjo 54 kWh (od tega je 51 kWh uporabne kapacitete) in pogon pa prednji kolesni par.
Močnejša izmed električnih različic nosi oznako “veloce” in se do stotice požene v 5,9 sekunde. Njena posebnost so tudi trši blažilniki, 20-palčna platišča in mehanska zapora diferenciala.

Električni pogon modela junior (po v praksi težko dosegljivem standardu WLTP) omogoča do 410 kilometrov vožnje v mešanem ciklu z enim polnjenjem. Glede na naše izkušnje bo realna številka v (za EV prijetnih temperaturah) verjetno nekje okoli 350. Polnjenje baterije lahko z izmeničnim tokom poteka z največjo močjo 11 kW, z enosmernim tokom pa z največjo močjo 110 kW.

Konec leta 2025 se bo ponudbi pridružil še četrti pogon, ki bo imel oznako “Q4”. Slednja pri Alfi že tradicionalno označuje štirikolesni pogon.

Vabljeni pa k ogledu še nekaterih prispevkov o Alfi Romeo iz oddaje Avtomobilnost.