Italijanski proizvajalec Alfa Romeo zgodovinsko slovi po proizvodnji športno orientiranih avtomobilov, med njimi tudi številnih športno uspešnih in legendarnih dirkalnikov. A časi športnim kupejem, “roadsterjem”, pa tudi klasičnim limuzinam ali karavanom niso več tako naklonjeni kot nekoč.
Danes so najbolj priljubljeni križanci oziroma SUV-ji – natančneje segment kompaktnih SUV-jev segmenta B. Količine prodanih vozil tega segmenta se danes po svetu merijo v milijonih – v letu 2025 naj bi število seglo že proti trem milijonom. Tako se je tem trendom prilagodila tudi Alfa Romeo – danes kot ena izmed 14 avtomobilskih znamk v multinacionalnem avtomobilskem koncernu Stellantis.
Junior – najmanjši Alfin SUV doslej
Na Stellantisovi platformi je tako razvit tudi novi alfa romeo junior – tretji in doslej najmanjši SUV z značko Alfe Romea, ki bo nagovoril uporabnike, ki želijo poseči po (vsaj deloma) prestižnih vozilih. Poleg blago hibridnega pogona bo njegov adut tudi popolnoma električni pogon.
Ker si znotraj koncerna še naprej želijo, da bi vozila Alfe Romea slovela po svoji športnosti, so za model junior svojo platformo nekoliko dodelali. Spremenili so predvsem vzmetenje in ga s tem naredili bolj čvrstega in odzivnega. Bolj neposredno je tudi krmiljenje, večje so zavore, z željo po boljši odzivnosti pa so odgovorni naredili tudi fine nastavitve pogonov.
Čeprav voznik ne sedi tako blizu cestišču, je junior na neki način naslednik nedavno razmeroma priljubljenih modelov mito in giulietta. Njegova dolžina je namreč 4,17 metra, prtljažnik pa ima 400 litrov uporabne prostornine. Oblikovno gre nezgrešljivo za model Alfe Romea, tokrat pa njegovi snovalci poudarjajo tudi privlačno kupejevsko strešno linijo. Mimogrede, streha je pri vseh različicah izključno v črni barvi.
V notranjosti najdemo nekaj že znanih Stellantisovih rešitev – nekatere v nekoliko oblikovno spremenjeni izvedbi. Kot dober primer se uporabljajo oba večja zaslona ter nekateri fizični gumbi, ki jih je v notranjosti modela junior nadpovprečno veliko. V nivoju opreme “corsa” sta na voljo specifična – zelo športno oblikovana prednja sedeža. K večji varnosti in udobju potnikov bodo poskrbeli ta hip najbolj napredni Stellantisovi asistenčni sistemi – na čelu z opcijskimi matričnimi LED-žarometi.
Blagi hibrid ali elektrika?
Pregled pogonskih različic, ki bodo na voljo v Sloveniji:
Različice | Pogonski sistem | Uporabna kapaciteta baterije | Število valjev bencinskega motorja | Prostornina bencinskega motorja | Največja (skupna) moč pogona | Menjalnik | Pogon koles |
1.2 E-DCT6 MHEV | Blago hibridni pogon | 0,89 kWh | 3 | 1199 ccm | 100 kW | 6.-stopenjski dvosklopčni | Dvokolesni, na prednji par |
BEV 115 kW | Električni pogon | 51 kWh | / | / | 115 kW | / | Dvokolesni, na prednji par |
BEV 206 kW | Električni pogon | 51 kWh | / | / | 206 kW | / | Dvokolesni, na prednji par |
Junior je ob slovenski premieri na voljo s tremi različnimi pogoni – enim blago hibridnim in dvema popolnoma električnima.
V primeru blagega hibrida gre za že znan Stellantisov pogonski sklop z 1,2-litrskim prisilno polnjenim trivaljnikom, ki 100 kilovatov svoje moči prek 6-stopenjskega robotiziranega menjalnika prenaša na prednji kolesni par. V primerjavi z drugimi podobnimi tehničnimi rešitvami, ki so danes na voljo na trgu, je ta blagi hibrid nadpovprečno zmogljiv in že omogoča tudi nekaj izključno električne vožnje (predvsem pri ohranjanju konstantne hitrosti, vožnji v zastojih in nežnejših pospeševanjih).
Dva električna pogona se med seboj razlikujeta v svoji največji moči in navoru. Prvi razpolaga s 115 kW moči in 260 Nm navora, drugi pa z 206 kW in 345 Nm navora. Oba imata baterijo z zmogljivostjo 54 kWh (od tega je 51 kWh uporabne kapacitete) in pogon pa prednji kolesni par.
Močnejša izmed električnih različic nosi oznako “veloce” in se do stotice požene v 5,9 sekunde. Njena posebnost so tudi trši blažilniki, 20-palčna platišča in mehanska zapora diferenciala.
Električni pogon modela junior (po v praksi težko dosegljivem standardu WLTP) omogoča do 410 kilometrov vožnje v mešanem ciklu z enim polnjenjem. Glede na naše izkušnje bo realna številka v (za EV prijetnih temperaturah) verjetno nekje okoli 350. Polnjenje baterije lahko z izmeničnim tokom poteka z največjo močjo 11 kW, z enosmernim tokom pa z največjo močjo 110 kW.
Konec leta 2025 se bo ponudbi pridružil še četrti pogon, ki bo imel oznako “Q4”. Slednja pri Alfi že tradicionalno označuje štirikolesni pogon.
Vabljeni pa k ogledu še nekaterih prispevkov o Alfi Romeo iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje