Električna in hibridna vozila v svetu zavzemajo vse večji delež, k čemur pripomore tudi subvencioniranje nakupa. Kot so ugotovili v temi dneva pri STA-ju, se višina subvencij po državah precej razlikuje in je marsikje usmerjena v spodbujanje nakupa cenejših vozil. Slovenski Eko sklad je medtem spodbudo za električne avtomobile spomladi znižal, za priključne hibride pa ukinil.
Spodbudo za električne osebne avtomobile je Eko sklad znižal s 7500 evrov na 6000 evrov. Razlog, ki ga navajajo v skladu, je zelo visoka rast števila vlog. "Število spodbujenih vozil je vsako leto večje za od 60 do 80 odstotkov. Da se zagotovi kontinuiteta spodbud in se pozivi ne bi zapirali sredi leta, je bilo treba spodbude znižati," so navedli za STA.
Razlog, da so ukinili subvencije za priključne hibride, pa naj bi bil, da gre večinoma za luksuzne avtomobile in cestne terence, ki se zelo malo vozijo na elektriko, imajo pa zelo veliko porabo goriva. Ukinitev so utemeljili tudi z velikim povpraševanjem po povsem električnih vozilih. Za hibride je tako na voljo le še posojilo s subvencionirano obrestno mero trimesečni euribor plus 1,3 odstotka.
Sosednje države povečujejo subvencije
Slovenske subvencije za nakup popolnoma električnih vozil so v primerjavi z drugimi državami vedno manj radodarne. Avstrija bo na primer za nakup električnega avtomobila po novem državljanom zagotovila 5000 evrov subvencije, kar je po poročanju avstrijske tiskovne agencije APA 2000 evrov več kot doslej. Podpore države bodo deležni tudi nakupi električnih dvokolesnikov in gradnja zasebnih polnilnih postaj. Za nakup električnega motornega kolesa bo tako na voljo 1200 namesto 1000 evrov subvencije, za električne mopede pa 800 namesto 700 evrov. Za domače polnilne postaje bo odslej na voljo 600 evrov namesto 200 evrov podpore.
Spodbude tudi za hibride
Italija je subvencije medtem v okviru blaženja posledic pandemije covida-19 zvišala začasno, in sicer od 1. avgusta do konca letošnjega leta. Električna vozila v vrednosti do 61.000 evrov bodo subvencionirana s 6000 evri, kar je 2000 evrov več kot doslej, kdor pa bo z nakupom električnega vozila nadomestil avtomobil z motorjem z notranjim izgorevanjem, bo prejel 10.000 evrov (prej 6000 evrov).
V slovenski zahodni sosedi so subvencionirani tudi hibridi. Za tiste, ki proizvajajo med 21 in 60 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, bodo kupci po poročanju italijanskih medijev prejeli 3500 evrov spodbude (prej 1500 evrov), če pa bodo svoje staro vozilo obenem odjavili iz prometa, bo spodbuda znašala 6500 evrov (prej 2500 evrov).
Hrvati dobijo povrnjenih več kot 9.000 evrov
Na Hrvaškem pravkar poteka spreminjanje sistema subvencioniranja nakupa električnega vozila, ki naj bi najvišjo mogočo subvencijo po poročanju hrvaških medijev določil pri 70.000 kunah (9370 evrov). V preteklih letih so lahko kupci prejeli do 80.000 kun (10.710 evrov) oz. največ 40 odstotkov cene vozila. Za priključne hibride, katerih izpusti ogljikovega dioksida ne presegajo 50 gramov na kilometer, pa so lahko prejeli do 40.000 kun.
Spremembe se obetajo tudi na Madžarskem, kjer nameravajo več denarja nameniti kupcem cenejših električnih vozil. Kupci električnih vozil s ceno pod 11 milijonov forintov (31.900 evrov) naj bi prejeli do 2,5 milijona forintov (7250 evrov), vozil s ceno med 11 in 15 milijonov forintov pa do 500.000 forintov, so poročali madžarski mediji. Kupci dražjih električnih vozil do subvencij po tem načrtu ne bi bili upravičeni.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje