Dacia je ena izmed redkih evropskih znamk, ki se lahko pohvali z boljšo prodajo, vsekakor tudi zaradi novih modelov v ponudbi. Foto: M. Kr.
Dacia je ena izmed redkih evropskih znamk, ki se lahko pohvali z boljšo prodajo, vsekakor tudi zaradi novih modelov v ponudbi. Foto: M. Kr.

Kot kažejo najnovejši statistični podatki, ki jih zbira evropsko združenje izdelovalcev avtomobilov ACEA, so v 26 državah članicah EU-ja, podatki za Malto niso na voljo, v letošnjem maju skupno prodali 1.042.742 osebnih avtomobilov. To je za 5,9 odstotka manj kot lani, hkrati pa najslabši rezultat od leta 1993 dalje, ko prodaja ni presegla enega milijona.

Najbolj boleč padec prodaje v Nemčiji
Tudi skupni petmesečni rezultat 5.070.840 prodanih osebnih vozil je slabši kot lani, s povprečnim padcem 6,8 odstotka. Največji padec prodaje so zaznali na enem izmed najmanjših evropskih avtomobilskih trgov na Cipru, s skupno 5.448 novimi vozili, kar je 43,8 odstotka manj kot lani. Za prodajalce številčno precej bolj boleč, čeprav statistično gledano le 8,8-odstotni padec, pa je po petih mesecih mogoče zaznati na največjem evropskem avtomobilskem trgu v Nemčiji. Lani so namreč prodali 1.337.679, letos pa 1.219.717 osebnih avtomobilov, kar pomeni 117.952 vozil manj. Takšne razlike niso dosegli niti na Nizozemskem, kjer je prodaja sicer slabša za 30,8 odstotka, vendar to pomeni 78.615 vozil manj.

Blizu evropskega povprečja je po petih mesecih tudi slovenski rezultat, saj je bilo po podatkih ACEA-ja lani prodanih 23.347, letos pa 22.384 osebnih avtomobilov, kar je 4,1 odstotka manj kot lani.

Obstajajo tudi izjeme z boljšo prodajo
Ne gre pa vsem evropskim trgovcem slabo, saj so med 26 državami članicami, brez Malte, tudi štiri s povečano prodajo. Z največjim povečanjem, kar 18 odstotkov, se lahko pohvalijo v Estoniji, vendar pa je tudi tu treba opozoriti, da gre za trg z 8.588 prodanimi avtomobili. Precej bolj občutno je povečanje prodaje za 9,3 odstotka v Veliki Britaniji, kjer so v prvih petih mesecih prodali 948.666 osebnih avtomobilov. Poleg omenjenih dveh pa se lahko s plusom pohvalijo še v Belgiji in na Danskem.

Med posameznimi avtomobilskimi izdelovalci pa so padec prodaje na evropskih trgih v prvih petih mesecih leta najbolj boleče občutili v skupini PSA s 13,9 odstotka slabšo prodajo, med znamkami pa je največji padec dosegla Alfa Romeo s 43,6 odstotka slabšo prodajo kot v enakem obdobju lani. S povečanjem prodaje se lahko pohvali le nekaj znamk, med njimi izstopa Dacia, ki je tudi po zaslugi uvajanja novih modelov povečala prodajo za 17,7 odstotka.