JATO Dynamics v svoji najnovejši analizi ugotavlja, da se je v letu 2011 na 21 evropskih avtomobilskih trgih povprečna vrednost izpustov ogljikovega dioksida novih avtomobilov v prodaji znižala na 136,1 grama na kilometer, s 140,9 v letu 2010. Zadani cilj Evropske unije je, da bi do leta 2015 vsi dosegli nižjo raven od 130 gramov, kar je v letu 2011 že uspelo osmim. Med njimi ostaja peto leto zapored vodilna znamka Fiat s povprečjem 118,2 grama na kilometer, opazen napredek pa so lani dosegli pri Seatu, s povprečjem 125,2 grama so se uvrstili na drugo mesto, v letu 2010 so bili namreč četrti.
Najbolj zaostajajo prestižne znamke
Tretje mesto zaseda s 125,3 g/km Citroën, četrto s 126,5 g/km Toyota, peto s 127,8 g/km Alfa Romeo, šesto s 128,3 g/km Mini, sedmo s 128,5 g/km Peugeot in osmo s 129,0 g/km Renault. Ostale znamke bodo moral v letih do 2015 še poskrbeti za nadaljnje tehnološke izboljšave oziroma racionalizirati ponudbo negospodarnih pogonskih agregatov.
Pri tem bodo imele v Evropi največ težav tri prestižne znamke, med katerimi je trenutno še najuspešnejši Audi s povprečjem izpustov ogljikovega dioksida 146,2 g/km, sledita pa BMW s 149,3 g/km in Mercedes-Benz s kar 162 g/km.
Portugalska z najnižjim povprečjem ostaja v vrhu
Med 21 trgi, na katerih JATO Dynamics spremlja povprečje izpustov ogljikovega dioksida modelov v prodaji, je po letu 2011 ostala vodilna Portugalska s povprečjem 122,7 g/km, kjer so že leta 2010 s 127,3 g/km edini dosegli nižjo vrednost od ciljnih 130 g/km. V letu 2011 pa so se pod omenjeno mejo spustili tudi na Nizozemskem, na Danskem, v Belgiji, Franciji, Irski in Italiji. Slovenija je po letu 2011 na trinajstem mestu s povprečjem 139,2 grama izpuhanega ogljikovega dioksida na kilometer.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje