
Kljub vsemu prelomnemu dogajanju in tehničnemu napredku so tudi danes naše oči tiste, ki nas najmočneje in hitro navdušijo za določen avtomobil. Dober primer je novi ford explorer, za katerega mi je velika večina zunanjih opazovalcev najprej dejala, da je zelo lep.
Estetika ni pomembna le na zunaj. To nam sporočate bralci, ko pograjate neestetsko umeščene zaslone, ki štrlijo nad zgornjo linijo armature. Ford ponuja rešitev, saj lahko zaslon premikamo gor in dol. Moram priznati, da sem zaslon kar hitro pomaknil v zgornji položaj in ga tam pustil. Razlog je v našem vidnem polju. Ko želim, da me na neznani poti vodijo Googlovi zemljevidi, jih moram čim bolj enostavno spremljati. S čim manj pogledovanja s cestišča. Neprestano pogledovanje navzdol vsekakor med vožnjo ni sprejemljivo.
Celoten test ford explorerja si lahko pogledate v videoreportaži. Vabljeni k ogledu.
Explorer nosi ime priljubljenega ameriškega modela, ki je kot SUV nastal onkraj luže pred več kot tremi desetletji. Šesto generacijo tega modela je Ford vsaj na kratko pripeljal v Evropo in tudi v Slovenijo. V tem primeru pa ne gre za sedmo generacijo oziroma naslednika šeste generacije explorerja. Gre za električni avtomobil z imenom, ki sledi Fordovi strategiji, ta je na področju električnih avtomobilov, vsaj pri poimenovanju, udarila z vsemi topovi. Po električnem mustangu, F-150 in explorerju sledi še električni capri.

Sorodnik VW ID.4, a so občutki v fordu drugačni
Novega explorerja družijo močne vezi z evropskim Volkswagnom. Soroden je modelu ID.4, a ford je vseeno izbral precej samosvojo pot, kar se vidi predvsem v notranjosti. Poleg omenjenega zaslona je precej drugačna tudi zasnova sredinske konzole, ki prinaša celo precej premijskih občutkov in na splošno lahko počutje v potniški kabini odločno pohvalimo. Všeč mi je mehko oblazinjenje, pa tudi velik nabor odlagalnih mest. Morda bi se lahko pri Fordu izognili le volanskim gumbom na dotik, ki sem jih prevečkrat pritisnil ponesreči in pomotoma vključil gretje volana.
Explorer je družinski avtomobil, zato pričakujemo, da se na zadnji klopi udobno potuje. Zadaj je res veliko prostora tako po višini kot za kolena. Okna so dovolj velika, po zaslugi steklene strehe, ki se ob sončnem vremenu samodejno zatemni, pa je kabina tudi precej svetla. V prtljažnem prostoru je 470 litrov uporabne prostornine. Dobro je, da lahko vrata odpremo z brco pod zadnji odbijač, mesto za polnilni kabel pa boste našli pod tem prtljažnim dnom.

Dva elektromotorja omogočata veliko moči
Explorer je kot električni avtomobil zelo močan in učinkovit. Dva zmogljiva elektromotorja prinašata 250 kW moči in štirikolesni pogon, ki je v avtomobilih te vrste izjemno pomemben in dobrodošel. S tem ima sistem proti zdrsu koles precej manj dela, vožnja pa je tako precej bolj preprosta in predvidljiva. Pri mešanem ciklu boste lahko z njim prevozili precej več kot 400 kilometrov. Sploh če bodo temperature prijazne do električnih avtomobilov. Sam sem večinoma vozil s povprečno porabo okoli 18 kilovatnih ur na 100 kilometrov, v nekoliko toplejšem vremenu pa lahko prihranite še malo več in morda z enim polnjenjem pogledate že proti petstotici.
Uporabna podatka
Izmerjena poraba na normnem krogu Avtomobilnosti: 18,2 kWh (pri 6 stopinjah Celzija)
Explorer ponuja nadpovprečno hitro polnjenje. Polni se z največ 185 kW moči, kar pomeni, da me je na hitri polnilnici kar malo "živciral". Vsakič se je namreč napolnil prej, kot mi je uspelo kaj narediti na prenosnem računalniku. V povprečju sem čakal pol ure, preden sem nadaljeval pot. Zmogljiv pogon, ki zelo dobro "butne", ko odločno pohodimo stopalko za pospeševanje, dopolnjuje tudi zelo prepričljivo podvozje. To ni zelo trdo in neudobno, a vseeno dovolj dobro deluje v zavojih, da skupaj s čvrstim krmiljenjem nudi zelo dobro povratno informacijo vozniku.

V primerjavi z modelom ID.4 ima explorer drugačno vzmetenje in blažilnike, kar omogoča nekoliko bolj športne vozne lastnosti. Na regionalni cesti boste lahko tako še bolj uživali v dinamiki, saj nagibanja ni veliko, na avtocesti pa tudi v zelo zmerni količini hrupa, ki pri večjih hitrostih prihaja v potniško kabino. Asistenčni sistemi so v celoti plod Volkswagnovega znanja, kar je dobro, saj je nemški proizvajalec na tem področju nedvomno eden najboljših, celo boljši od Forda. Odgovorni pri Fordu pravijo, da je to kombinacija nemškega inženirskega znanja ter ameriškega duha. Sam bi jim morda prikimal, a pri "ameriškem" duhu nisem čisto prepričan. Prej bi rekel, da je to tipičen evropski ford, torej takšen, ki se zelo prepričljivo pelje, je tehnološko napreden, ekonomičen, učinkovit in vsekakor zelo vsestranski. Eden mojih najljubših električnih avtomobilov.
Ključni tehnični podatki: Ford explorer (z dolgim dosegom):
Tip baterije: Litij-ionska (NMC)
Uporabna kapaciteta baterije: 79 kWh
Sistemska moč: 250 kW (340 KM)
Pogon: štirikolesni (dvojni elektromotor)
Povprečna poraba energije na normnem krogu: 18,2 kWh/100 km
Doseg glede na normno porabo energije: 434 km
Največja hitrost: 180 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 5,3 s
Največja moč AC polnjenja: 11 kW
Največja moč DC polnjenja: 185 kW
Masa praznega vozila: 2.179 kg
Vlečna zmogljivost: do 1.200 kg
Dolžina: 4.468 mm
Širina: 2.063 mm
Višina: 1.639 mm
Medosna razdalja: 2.767 mm
Če vas zanima še več vsebin o Fordovih dosežkih na področju električnih avtomobilov, kliknite pod člankom in si oglejte videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje