Ford postopoma opušča svoje nekdanje prodajne uspešnice, ki jih v Sloveniji nadomeščajo električni modeli. Zadnji je explorer. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Ford postopoma opušča svoje nekdanje prodajne uspešnice, ki jih v Sloveniji nadomeščajo električni modeli. Zadnji je explorer. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Ford je v zadnjem obdobju pošteno prevetril ponudbo svojih vozil. V ponudbi je vse manj klasičnih oblik vozil (poslovila se je fiesta, enako se bo zgodilo s focusom), vse več poudarka pa je na električnih avtomobilih.

Po mustangu in F-150 (lightning) so se pri Fordu odločili “na električni način” ponuditi tudi model s prepoznavnim imenom explorer. To je električni mestni terenec, ki je nastal v sinergiji z Volkswagnom.

Novi explorer EV je namreč zasnovan na Volkswagnovi električni platformi MEB in uporablja Volkswagnove nikelj-mangan-kobaltne baterije – najbolj soroden je Volkswagnovemu modelu ID.4. Proizvajajo ga v Kölnu (kjer je Ford nekdaj proizvajal fiesto), že v prihodnjih tednih pa bodo prvi avtomobili prišli v Slovenijo.

Nova generacija explorerja nima nič skupnega z zdajšnjo. Bistvo je v električnem pogonu. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Nova generacija explorerja nima nič skupnega z zdajšnjo. Bistvo je v električnem pogonu. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Odgovorni pri Fordu pravijo, da je to kombinacija nemškega inženirskega znanja ter ameriškega duha, ki se najbolj kaže v oblikovni zasnovi vozila. V primerjavi z modelom ID.4 je explorer s 4,45 m dolžine nekoliko krajši, za nameček pa ima tudi drugačno vzmetenje in blažilnike, kar omogoča nekoliko bolj športne vozne lastnosti.

Ford je nekoliko drugačno pot izbral tudi v notranjosti, čeprav se sorodstvena vez z Volkswagnom tudi pri tem pošteno občuti. Glavne razlike so predvsem v višji in širši sredinski konzoli, bolj oglatem volanskem obroču ter velikem vertikalnem zaslonu na dotik – po želji lahko za nekaj centimetrov tudi spreminjamo njegov položaj in naklon.

V potniški kabini so za več udobja na voljo štiri USB-vtičnice, sistema Android Auto in Apple CarPlay pa sta povezljiva brezžično. Pod velikim zaslonom ima uporabnik vozila na voljo drsnike za upravljanje glasnosti radia in temperature klimatske naprave.

Pri razvoju drugega električnega avtomobila po mustangu mach-E, če ne štejemo poltovornjaka F-150 lighting, je pomagal Ford Volkswagen. Explorer je postavljen na električno platformo MEB, pri Fordu pa so sami poskrbeli za obliko. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Pri razvoju drugega električnega avtomobila po mustangu mach-E, če ne štejemo poltovornjaka F-150 lighting, je pomagal Ford Volkswagen. Explorer je postavljen na električno platformo MEB, pri Fordu pa so sami poskrbeli za obliko. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Prtljažni prostor ima 470 litrov prostornine

Novi explorer EV veliko stavi na (razmeroma zajeten) električni doseg in hitro polnjenje. Po tovarniških podatkih (standard WLTP) bi lahko s standardno baterijo kapacitete 77 kWh in pogonom na zadnji kolesni par prevozili 602 kilometra. Na voljo je tudi možnost električnega štirikolesnega pogona, ki “uradni” doseg skrajša na 566 km (ob bateriji kapacitete 79 kWh).
Različica s štirikolesnim pogonom omogoča polnjenje z enosmernim tokom z največjo močjo 185 kilovatov, kar pomeni, da se baterija od 10 do 80 odstotkov napolni v 26 minutah. Največja moč polnjenja pri dvokolesno gnani različici je 135 kilovatov. Explorer ponuja tudi pametno načrtovanje polnjenja doma in na poti (urnik polnjenja in iskanje polnilnic na poti ter preračun poti).

Leta 2025 bo na trg prišla tudi različica z manjšo baterijo s kapaciteto 52 kWh.

“Explorer utira pot novi generaciji Fordovih električnih vozil. Navdih črpa iz ameriškega izročila, a je zasnovan in izdelan za naše evropske stranke,” je povedal Marin Gjaja, operativni direktor družbe Ford Model e.