Fordova vozila so trenutno opremljena s tehnologijami za pomoč vozniku, ki s pomočjo sklopa senzorjev prepoznajo, kdaj so v bližini pešci, kolesarji in druga vozila. Te tehnologije ponujajo vizualna in zvočna opozorila ter po potrebi zavirajo v sili. Foto: MMC RTV SLO/Ford
Fordova vozila so trenutno opremljena s tehnologijami za pomoč vozniku, ki s pomočjo sklopa senzorjev prepoznajo, kdaj so v bližini pešci, kolesarji in druga vozila. Te tehnologije ponujajo vizualna in zvočna opozorila ter po potrebi zavirajo v sili. Foto: MMC RTV SLO/Ford

Fordovi Inženirji preizkušajo intuitivne zvoke – zvonce koles, korake in zvoke vozil – za opozarjanje voznikov na bližino drugih udeležencev v prometu ali pešcev.

Raziskovalci so namreč ugotovili, da so vozniki z uporabo usmerjenih zvočnih opozoril pogosteje pravilno prepoznali vrsto in lokacijo drugih udeležencev v prometu in pešcev.

Pri proizvajalcu vozil so prepričani, da opozorila za voznike – v obliki vizualnih prikazov in opozorilnih tonov – pomagajo pri vsakodnevnih vožnjah. Zato so simulirali zvoke, ki jih povzročajo morebitne nevarnosti in bi voznikom omogočili, da natančno vedo, od kod prihajajo.

Preizkusi v simuliranem okolju so pokazali, da so vozniki, opozorjeni z usmerjenim zvokom (funkcija Directional Audio), v 74 odstotkih primerov pravilno prepoznali vrsto in vir nevarnosti. Že samo s predvajanjem običajnega tona iz ustreznega zvočnika je voznik v 70 odstotkih primerov pravilno določil lokacijo predmeta. Foto: MMC RTV SLO/Ford
Preizkusi v simuliranem okolju so pokazali, da so vozniki, opozorjeni z usmerjenim zvokom (funkcija Directional Audio), v 74 odstotkih primerov pravilno prepoznali vrsto in vir nevarnosti. Že samo s predvajanjem običajnega tona iz ustreznega zvočnika je voznik v 70 odstotkih primerov pravilno določil lokacijo predmeta. Foto: MMC RTV SLO/Ford

Pametna uporaba zvokov

Inženirji zdaj raziskujejo pametno uporabo zvokov v avtomobilu za jasno sporočanje lokacije drugih udeležencev v prometu ali pešcev. Začetni testi so pokazali, da so bili vozniki, ki so uporabljali usmerjena zvočna opozorila, bistveno natančnejši pri prepoznavanju morebitnih nevarnosti in njihovega položaja.

“Današnji opozorilni toni že obveščajo voznike, kdaj morajo biti previdni in pozorni. Jutri nas bo tehnologija lahko opozorila na točno določeno nevarnost in na to, od kod prihaja,” je povedal Oliver Kirstein, inženir za programsko opremo SYNC v oddelku za korporacijsko povezljivost pri Fordu Evropa.

Inženirji so na testni stezi pripravili tudi scenarij iz resničnega sveta z vozilom, ki je peljalo vzvratno s parkirnega mesta, proti bližajočim se pešcem z opozorilom na korake. Udeleženci preizkusa so se pozitivno odzvali na zvok korakov, zlasti če je bilo to intuitivno opozorilo predvajano prek posebnega zvočnika.

Inženirji menijo, da bi lahko te rezultate v prihodnosti še izboljšali z uporabo 3D prostorskega zvoka, podobnega tistemu, ki se uporablja v kinematografih in igrah, da bi vozniki bolje prepoznali vir nevarnosti.