Ford tourneo courier 1,0 ecoboost Foto: Miha Merljak / RTV SLO
Ford tourneo courier 1,0 ecoboost Foto: Miha Merljak / RTV SLO
Ford tourneo courier 1,0 ecoboost
Ford tourneo courier 1,0 ecoboost Foto: Miha Merljak / RTV SLO

Kupci avtomobilov že dobro vemo, da lahko danes izberemo na zunaj majhen avtomobil s prostorno kabino. Fordov B-max namreč še zdaleč ni edini mali enoprostorec, ki združuje ti dve na prvi pogled nezdružljivi lastnosti, že kar v Fordovi paleti najdemo še enega, povsem novega tournea courierja.

Tudi tega so naredili na osnovi male fieste, a tokrat so delo opravili inženirji oddelka za Fordova gospodarska vozila. Courier je v svojem bistvu mestni dostavnik za poštarje in kurirje, seveda pa prednosti oglate oblike cenijo tudi družine, športniki, domači mojstri in vsi, ki dostavnega avtomobila v resnici ne potrebujejo, a pogosto zaradi svojih hobijev prevažajo večje predmete.

Osebni ali gospodarski ford?
Kombijevska zunanja oblika ne skriva kurirskega poslanstva, a v kabini je courier povsem enakoveden osebnim fordom. Voznikov položaj je odličen, armaturna plošča pa bolj ali manj enaka B-maxovi.

Zakaj ne B-max?
A zakaj naj se kupec odloči za nekaj sto evrov dražjega courierja namesto enako velikega B-maxa? No, zaradi prostora! Courier je še malce višji, v njem si lahko voznik sedež dvigne do najvišje točke, pa bo nad glavo še kar nekaj centimetrov.

A glavni razlog za izbiro dostavniškega courierja namesto osebnega B-maxa je v prtljažniku. Že v litrih courier ponuja občutnih sto litrov več, v praksi pa se kot prednost pokaže tudi povsem kockasta oblika prtljažnika. Je pa velikost največje škatle, ki jo lahko prepeljemo s courierjem, omejena zaradi vodil zadnje klopi, in želeli bi si tudi, da bi lahko tako kot v B-maxu poklopili sovoznikovo naslonjalo.

Dizel občutno cenejši

Vozne lastnosti so na izredno visoki ravni, in tudi udobja je več kot dovolj. Še zlasti v preizkušenem courierju z litrskim bencinskim trivaljnikom, saj turbinski polnilnik vselej zagotavlja dovolj moči, da motorja ni treba priganjati v zelo visoke vrtljaje.

A zmanjšanje prostornine motorja v tem primeru vseeno ne prinaša željene porabe - čeprav smo bili eco šampioni, kot nas je poimenoval Fordov sistem za merjenje ekonomičnosti vožnje, smo porabo komajda spustili na šest litrov in pol.

Če dnevno prevozite več kilometrov, zato raje izberite novega poldrugi liter velikega dizla, pri katerem so stroški za gorivo na vsakih sto kilometrov za skoraj štiri evre nižji.

Ford tourneo courier 1,0 ecoboost
Avtomobilski razredSpodnji razred
Dolžina4157 mm
Medosna razdalja1723 mm
Višina1726 mm
Masa1285 kg
Prtljažnik395 l
Motor:3-valjni bencinski turbo
Prostornina:999 cm3
Najvišja moč:74 kW
Največji navor:170 Nm
Menjalnik:5-stopenjski ročni
Emisije CO2:124 g/km
Testna poraba:6,8 l/100 km
Cena vstopne različice s preizkušenim motorjem:13.560 EUR
Cena s priporočeno opremo:15.640 EUR (+ samodejna klimatska naprava, bluetooth, tempomat … )
Cena na mesec ob 5-letni uporabi in s prevoženimi 15.000 km na leto362 EUR / mesec
Serijska garancija:4 leta
Ocena Euro NCAP4 zvezdice
E-callserijsko
Nadzor tlaka v pnevmatikahopcijsko
Sistem ohranjanja na voznem pasuni na voljo
Opozorilnik na vozila v mrtvem kotuni na voljo
Samodejno zaviranje v siliopcijsko
Opozorilnik na nevarnost naletani na voljo
Sistem za zaznavanje utrujenostini na voljo
Pomoč pri speljevanju v klanecserijsko
Aktivni tempomatni na voljo