Puma in kuga sta modela na katera Ford stavi na slovenskem avtomobilskem trgu. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Puma in kuga sta modela na katera Ford stavi na slovenskem avtomobilskem trgu. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Ford kuga, ki je eden izmed ključnih modelov te znamke (že do konca leta 2024 naj bi se za nakup tega vozila odločilo 200 slovenskih kupcev), prinaša več pomembnih novosti. Ena izmed večjih sprememb je uvedba novega 1,5-litrskega turbo bencinskega štirivaljnika, ki bo na voljo le v nekaj državah, vključno s Slovenijo. V kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ta motor zagotavlja 110 kilovatov moči, v kombinaciji z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom pa 137 kW.

Prenovljena ford kuga še vedno ostaja privlačna izbira za družine. Prenovljeno različico boste od stare ločili po novi sprednji oblikovni zasnovi vozila. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Prenovljena ford kuga še vedno ostaja privlačna izbira za družine. Prenovljeno različico boste od stare ločili po novi sprednji oblikovni zasnovi vozila. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

V ponudbi ostaja tudi klasični hibrid z 2,5-litrskim bencinskim motorjem (132 kW moči) ter brezstopenjskim menjalnikom - ta pogon kot edini v ponudbi tega modela prinaša tudi možnost izbire štirikolesnega pogona.

Za nameček je tu še priključni hibrid z enakim bencinskim motorjem kot klasični, a z zmogljivejšo e-tehniko. Ta mu zagotavlja 178 kW sistemske moči in približno 60 kilometrov izključno električne vožnje.

Vsi hibridni modeli imajo izboljšan brezstopenjski menjalnik, ki jim po tovarniških podatkih prinaša za približno dve sekundi boljši pospešek do 100 km/h. Rezultat izboljšav menjalnika je tudi večja vlečna zmogljivost do 2100 kg, kar je največ med hibridi – prejšnja zmogljivost je bila 1500 kg.

Ford je v primeru kuge pri motorjih ohranil več možnosti pogona, od bencinskega 1,5-litrskega motorja, hibrida s štirikolesnim pogonom in priključnega hibrida. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Ford je v primeru kuge pri motorjih ohranil več možnosti pogona, od bencinskega 1,5-litrskega motorja, hibrida s štirikolesnim pogonom in priključnega hibrida. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Zunanje in notranje spremembe

Med oblikovnimi spremembami na kugi izstopajo nov dizajn prednjega dela vozila, nova maska, spremenjene luči s svetlobno letvijo, nova platišča in nove barvne različice. V notranjosti so pri Fordu uvedli novo oblazinjenje sedežev in vrat, ter dodali nov digitalni zaslon pred voznikom.

Posebna novost kuge, ki se proizvaja v španski Valencii, je različica “active”, ki vključuje prilagojeno vzmetenje in večji odmik od tal. Poleg tega ima model plastične zaščite, ki dodatno ščitijo vozilo.

Za napredno vožnjo so na voljo novi asistenčni sistemi, kot so 360-stopinjska kamera, nova generacija prilagodljivega tempomata, ki zmanjša hitrost v ovinkih, asistenca za zaviranje pri vzvratni vožnji ter izboljšave sistema za preprečevanje trkov v križiščih. Poleg tega je uveden tudi nov sistem navigacije, ki omogoča vnos dimenzij prikolice in s tem izbiro poti brez ostrih ovinkov in nizkih podvozov.

Pri pumi boste največje spremembe zasledili v športno zasnovani kabini, kamor so vgradili večja zaslona in hkrati zmanjšali število fizičnih stikal. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Pri pumi boste največje spremembe zasledili v športno zasnovani kabini, kamor so vgradili večja zaslona in hkrati zmanjšali število fizičnih stikal. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Ford Puma: najbolj opazno prenovljena notranjost

Ford puma, priljubljeni kompaktni križanec, je bil prav tako deležen več osvežitev. Nova maska, LED žarometi in nova platišča dajejo vozilu svež videz, medtem ko notranjost prinaša dva nova velika zaslona, nove sedežne prevleke in obloge vrat ter novo obliko volanskega obroča.

Pod pokrovom motorja najdemo 48V blago hibridni sistem (MHEV) z močjo 92 kW, ki je na voljo s samodejnim ali ročnim menjalnikom. Močnejša različica pogona s 114 kW je na voljo le s samodejnim menjalnikom.

Tudi puma je opremljena z naprednimi asistenčnimi sistemi, kot so 360-stopinjska kamera, inteligentni tempomat, ki predvideva ovinke in izvoze z avtoceste, ter nova asistenca za zaviranje pri vzvratni vožnji.

Tudi nova generacija mustanga prinaša prepoznavno ikonično obliko, ki so jo pri Fordu nadgradili z najbolj sodobno tehniko. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Tudi nova generacija mustanga prinaša prepoznavno ikonično obliko, ki so jo pri Fordu nadgradili z najbolj sodobno tehniko. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Ford Mustang: sedma generacija prinaša atraktivno različico “dark horse”

Nova, sedma generacija ford mustanga prinaša vrsto novosti in zmogljivostnih izboljšav. Ta se ponaša s 5.0-litrskim V8 motorjem nove generacije, ki razvije 328 kW moči, ter je opremljena z aktivnim izpušnim sistemom, 6-stopenjskim ročnim menjalnikom s samodejnim izenačevanjem vrtljajev ali 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom.

Posebno pozornost pritegne model dark horse. Različica, ki razvije 334 kW moči, vključuje izboljšano aerodinamiko, boljše hlajenje, ter dodatke kot so spojler in posebne pnevmatike. Za še boljše vozne lastnosti bosta na voljo Magneride vzmetenje in Brembo zavorni sistem. Kupci lahko izbirajo med šestimi različnimi načini vožnje, vključno z dirkaškima načinoma Drag Strip, in Track.