Prototip C-MAX energi na strehi s seboj prevaža lastno sončno elektrarno. Foto: Ford
Prototip C-MAX energi na strehi s seboj prevaža lastno sončno elektrarno. Foto: Ford
Ford C-MAX Solar Energi Concept
Kljub sončnim celicam prototip ohranja možnost polnjenja iz javnega električnega omrežja. Foto: Ford

Ameriški izdelovalec je imel lani v prodajni ponudbi šest novih elektrificiranih vozil s hibridnim ali le električnim pogonom, in med 85.000 prodanimi primerki je bilo največ prav priključnih hibridov C-MAX energi, na katere stavijo tudi v prihodnosti. Model, ki bo letos pripeljal tudi na nekatere evropske trge, pa so Fordovi inženirji poskusno nadgradili še s solarnimi ploščami, ki skrbijo za neodvisnost avtomobila od električnega omrežja.

Sončne celice z ojačevalnikom
Prototip ima vgrajene fotovoltaične celice in poseben solarni koncentrator, ki s Fresnelovimi lečami usmerja sončno svetlobo na celice in tako za osemkrat poveča učinek sončnih žarkov. Fresnelove leče so kompaktne leče, prvotno razvite za uporabo v svetilnikih, delujejo pa podobno kot povečevalno steklo. Sistem, ki je že v postopku patentiranja, sledi gibanju sonca od vzhoda proti zahodu in s pomočjo koncentratorja dnevno zagotovi energijo, ki je enakovredna štiriurnemu polnjenju akumulatorja.

S povsem napolnjenim akumulatorjem naj bi imel prototip C-MAX solar energi enak doseg kot standardni C-MAX energi, to je do 998 km, vključno s 34 kilometri dosega le na električni pogon. Prototip pa ima še vedno tudi polnilni priključek in ga je mogoče prek kabla napolniti s priklopom na polnilno postajo v električnem omrežju.

Številni morebitni pozitivni učinki
Pri Fordu predvidevajo, da bi lahko sončni žarki zadoščali za do 75 odstotkov vseh voženj, ki bi jih s solarnim hibridnim vozilom opravil povprečen voznik. Lastna elektrarna na strehi pa je še posebej pomembna na območjih, kjer je omrežje za polnjenje električnih vozil slabo razvito, nezanesljivo ali drago. Bolj množična uporaba tovrstnih vozil z lastnim polnjenjem električnih akumulatorjev pa bi poleg neodvisnosti vozila močno vplivala tudi na zmanjšanje količine izpustov ogljikovega dioksida in drugih toplogrednih plinov.

Kljub vsem omenjenim mogočim pozitivnim učinkom pa pri Fordu ostajajo zmerni in za zdaj napovedujejo le intenzivnejše preizkuse nove tehnologije, vgrajene v solarni C-MAX energi, šele nato pa se bodo odločali o tem, ali je vozilo primerno za serijsko proizvodnjo.