Formula E je na ulicah Las Vegasa prvič zapeljala pred javnostjo, že jeseni pa se obeta prva preizkušnja v okviru novega prvenstva. Foto: Renault
Formula E je na ulicah Las Vegasa prvič zapeljala pred javnostjo, že jeseni pa se obeta prva preizkušnja v okviru novega prvenstva. Foto: Renault

Za volanom dirkalnika je sedel brazilski dirkač Lucas di Grassi, ki se je med drugim zapeljal po bulvarju Las Vegas Strip in mimo nekaterih drugih znamenitih objektov v mestu, ki je gostilo sejem uporabne elektronike (CES). Po besedah predstavnikov Renaulta vožnja pomeni potrditev, da zamisel o prvenstvu enosedežnih dirkalnikov s 100-odstotno električnim pogonom postaja resničnost.

Prvenstvo formule E so najavili že lani, na desetih preizkušnjah v Londonu, Berlinu, Rimu, Pekingu, Bangkoku, Putrajayi, Los Angelesu, Miamiju, Rio de Janeiru in Buenos Airesu, od septembra 2014 do junija 2015, pa naj bi se pomerilo 20 voznikov iz desetih moštev.

Nad izdelavo dirkalnikov bdi podjetje Spark Racing Technology, ki je v konzorcij povabil nekaj priznanih specialistov s področja naprednih tehnologij in motošporta. Pri projektu namreč sodelujejo poleg Renaulta še McLaren electronic system, Williams advanced engineering in Dallara.

Dirkalnik Spark-Renault SRT_01E z voznikom za volanom tehta približno 800 kilogramov, vključno z 200 kilogrami težkim akumulatorskim sklopom. Električni motor z močjo 200 kilovatov (270 KM) poganja zadnji par koles. Polno moč motorja bodo lahko vozniki izkoristili v okviru kvalifikacijskih preizkušenj, na dirkah pa le med prehitevanjem. Med dirko bo namreč moč za vožnjo omejena na 133 kilovatov (180 KM) s čimer želijo zagotoviti daljši doseg in s tem daljše trajanje dirke. Ker bodo preizkušnje na progah v urbanih okoljih, bo elektronsko omejena tudi hitrost, z zgornjo mejo pri 200 kilometrih na uro.