GM-ov poskus konkuriranja med koncepti urbanih viozil, ki so čim bolj varčni in zasedejo čim manj prostora, je EN-V. Foto: Reuters
GM-ov poskus konkuriranja med koncepti urbanih viozil, ki so čim bolj varčni in zasedejo čim manj prostora, je EN-V. Foto: Reuters

Kitajska je leta 2009 po dolgem času ZDA odvzela prvo mesto med trgi, na katerih prodajo največ vozil, največ ekološko varčnih in manjših vozil pa proizvedejo azijska podjetja. Zato ni nič nenavadnega, da so evropski in ameriški avtomobilski proizvajalci v Pekingu poskušali predstaviti v najboljši luči.

Vsi upajo, da bodo prodajali na Kitajskem
Po mnenju Carlosa Ghosna, predsednika uprave japonskega Nissana in francoskega Renaulta, bo kitajski trg v prihodnjih letih dosegel neverjeten skok - medtem ko so lani prodali 13 milijonov primerkov, jih bodo leta 2015 po napovedih najmanj 20 milijonov. Kitajskemu avtomobilskemu tržišču so že na začetku leta napovedovali najmanj od 10- do 15-odstotno rast, po treh mesecih leta 2010 pa je že jasno, da bo rast morda celo 20-odstotna.

Z največjo vnemo sta se predstavitve energetsko varčnih in ekoloških (hibridnih, električnih) vozil, ki v zrak spuščajo manj izpustov (na Kitajskem namreč vse bolj zaostrujejo tovrstne zakone), lotila Honda in Volvo, a še vedno kaže, da bosta smetano pobrali domači podjetji SAIC Motor Corp in Geely Automotive, piše tiskovna agencija Reuters.

Nekaj utrinkov prvega dne avtosalona v Pekingu in avtomobile, ki jih avtomobilski proizvajalci predstavljajo posebej za kitajski trg, si lahko ogledate v spodnji fotogaleriji.