Na uvodni novinarski konferenci je predsednik nemškega združenja avtomobilske industrije VDA Matthias Wissmann samozavestno poudaril, da uradni slogan letošnjega salona "najbolj avtomobilski salon na svetu" temelji na dejstvih. Na svetu namreč naj ne bi bilo nobene druge tovrstne prireditve s toliko premiernimi predstavitvami in tehnološkimi novostmi, kot se jih zbere v Frankfurtu. Pod žarometi razstavišča si je tako mogoče prvič ogledati 159 stvaritev izdelovalcev avtomobilov in 65 izdelkov dobaviteljev sestavnih delov.
Več tujcev in več dobaviteljev
Seveda pa 230 tisoč kvadratnih metrov razstavnih površin niso napolnili le s svetovnimi novostmi, ampak 1.098 razstavljavcev iz 35 držav predstavlja bolj ali manj celotno ponudbo na trgu. Organizatorji se lahko letos kljub ne prav spodbudnim časom za avtomobilsko panogo v Evropi znova pohvalijo s povečanjem števila razstavljavcev, največ na račun tujih, in to tistih iz Azije.
Letos se je tako v Frankfurtu odstotek tujih razstavljavcev povzpel na 42, pred dvema letoma je bil njihov delež le 32-odstoten. Najbolj se je povečalo število kitajskih razstavljavcev, predvsem dobaviteljev sestavnih delov, saj jih je letos v Frankfurtu kar 129, leta 2011 jih je bilo le 13. Povečevanje števila dobaviteljev, ki se odločijo za prihod v Frankfurt, pa je tudi znak, da so tovrstni saloni še vedno dobra priložnost za srečanje s partnerji in predstavitev izdelkov javnosti. Mednarodni avtomobilski salon, ki ga v Frankfurtu prirejajo bienalno in se izmenjuje z mednarodnim avtomobilskim salonom, posvečenim gospodarskim vozilom v Hannovru, je bil v preteklosti bolj posvečen "celim" izdelkom, torej avtomobilom. Letos je dobaviteljev tako že 383, leta 2011 jih je bilo 305, rast pa se pričakuje tudi v prihodnosti.
Prednost nemških izdelovalcev na domačem terenu
Kljub močni prisotnosti tujih razstavljavcev in tujih avtomobilskih znamk pa se v Frankfurtu seveda pozna prednost domačega terena za nemške izdelovalce. Za Frankfurt pripravijo največ novosti, znajo pa se tudi pohvaliti z dosežki. Matthias Wissmann je tako na današnji novinarski konferenci med drugim poudaril, da je v zadnjih dveh desetletjih količina škodljivih izpustov ogljikovega dioksida padla za 98 odstotkov, število trdih delcev v izpustih pa se je v zadnjem desetletju zmanjšalo za 94 odstotkov.
V obdobju med letoma 2006 in 2012 se je v Nemčiji povprečje povprečne porabe novih registriranih vozil nemških izdelovalcev zmanjšalo s 7,1 litra na sto kilometrov na 5,7 litra na sto kilometrov. Prav tako je pri omenjenih avtomobilih padlo povprečje izpustov ogljikovega dioksida s 175,2 grama na kilometer na 141,4 grama na kilometer.
Nemški izdelovalci lahko na trgu ponudijo 434 modelov, ki v zrak izpustijo manj kot 120 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, povprečje njihove povprečne porabe pa je 4,9 litra na sto kilometrov. Pri modelih z dizelskim pogonom 4,6 litra in pri modelih z bencinskim 5,2 litra.
Prihodnost v znamenju elektrike in povezljivosti
Poleg aktualne ponudbe pa je mogoče pod žarometi sejmišča v Frankfurtu videti tudi veliko novosti, za katere je že znano, da bodo na trg prišle v bližnji prihodnosti, in nekaj takšnih, ki nakazujejo smernice za malce bolj oddaljeno prihodnost. Med najbolj aktualnimi novostmi, ki počasi prihajajo v serijsko izdelavo čedalje večjega števila izdelovalcev, so seveda avtomobili z električnim pogonom, vendar pa rast njihovega števila ne bo primerljiva s povečevanjem števila "povezanih avtomobilov".
Na trgu se namreč hitro povečuje ponudba vozil, ki se na takšen ali drugačen način povezujejo z infrastrukturo v okolici ali pa celo med seboj. Ta povezljivost pa ni le povezana z dostopom do spleta, ampak poleg zabave in informacij dviguje tudi raven varnosti. Različni sistemi namreč voznika na podlagi pridobljenih informacij obveščajo o dogajanju v okolici vozila, nekateri pa po potrebi tudi prevzemajo ukrepe, s katerimi preprečijo nesrečo ali pa vsaj zmanjšajo posledice.
Letna rast števila tovrstnih inteligentnih vozil je 36-odstotna, do leta 2016 pa naj bi po cestah tako vozilo že 210 milijonov vozil, sposobnih povezovanja z infrastrukturo in drugimi vozili.
Prvi dnevi za medije in stroko
Danes so vrata sejmišča že tradicionalno odprli le za predstavnike medijev, ki bodo lahko v malce manjši gneči opravljali svoje delo, četrtek in petek sta namenjena poslovnim obiskovalcem, v soboto pa se vrata na široko odprejo tudi za vse druge obiskovalce, ki bodo imeli vsak dan od 9:00 do 19:00 čas za oglede vse do 22. septembra. Poleg privlačne pločevinaste vsebine, razstavljene pod žarometi, pa so organizatorji pripravili tudi številne spremljevalne dogodke. Stroki so namenjeni posveti o možnostih proizvodnje v Nemčiji, davčni zakonodaji, logistiki in varnosti, širši javnosti pa prikazi sposobnosti različnih vozil, preizkusne vožnje in seveda nepogrešljiva zabava.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje