300 SL še dandanes privablja številne radovedne poglede. Foto: Daimler Chrysler
300 SL še dandanes privablja številne radovedne poglede. Foto: Daimler Chrysler

Slavno podjetje iz Stuttgarta v Nemčiji ga je avtomobilskemu svetu prvič predstavilo daljnega leta 1954 na mednarodnem športnem avtomobilskem salonu v New Yorku.

Avtomobil je tudi po več kot 50 letih ohranil mladosten videz in je bil leta 1999 celo izbran za najboljši športni avtomobil 20. stoletja. Zaradi vrat, ki se odpirajo navzgor, je tudi dobil ime gullwing, ker spominja na ptiča z razprtimi krili. Odpiranje vrat proti nebu je vplivalo na to, da je notranjost avtomobila nekoliko stisnjena. Zgodovina srebrne puščice je močno povezana z zelo vplivnim oboževalcem. Ameriški uvoznik Maximilian E. Hoffman je namreč imel zamisel, naj Mercedes izdela serijski športni kupe. Proizvodnja se je po vsega 1.400 vozilih končala leta 1954, vendar duh avtomobila še dandanes živi.

Dirkaška različica avtomobila je blestela že leta 1952, ko so z njim slavili na ugledni dirki Grand Prixa v Bernu in na 24 ur Le Mansa. Z konkurenco je avtomobil pometel tudi na znamenitem vztrajnostnem reliju Carrerra Panamericana v Meksiku. Mercedes se je s tem vrnil na pota stare slave, kjer je že bil pred drugo svetovno vojno. Foto: DaimlerChrysler
Pri Mercedesu so se za serijsko proizvodnjo avtomobila in nudenje užitkov tudi navadnim smrtnikom odločili šele po vztrajnem pregovarjanju Maximilian E. Hoffmana, ki je takrat veljal za uradnega uvoznika vozil Mercedes-Benz v ZDA. Foto: DaimlerChrysler
Po krajšem premišljevanju so se pri nemškem gigantu le odločili za projekt. V načrtu so imeli izdelavo modela 300 SL in manjšega prototipa 190 SL. Vozili sta dali zagon modelni paleti z oznako SL. Foto: DaimlerChrysler
Serijska proizvodnja se je začela avgusta leta 1954 v mestu Sindelfingen. Za sijočega štirikolesnika je bilo treba takrat odšteti ogromno denarja - 29.000 dolarjev. Za primerjavo povejmo, da je bilo treba za prav tako cenjen Mercedesov model 170 Vb zbrati 7.900 zelencev. Foto: DaimlerChrysler
Vozniški pogled na odprta vrata vozila. Foto: DaimlerChrysler
300 SL je za pospešek od 0 do 100 km/h potreboval vsega 10 sekund. Končna hitrost je znašala 260 km/h. Foto: DaimlerChrysler
Mercedes-Benzov motor s šestimi cilindri je razvil 158 kW (215 KM). Poraba goriva na 100 prevoženih kilometrov je v povprečju znašala 15 litrov. Foto: DaimlerChrysler
Zaradi posebnega odpiranja vrat je bilo treba nekoliko prilagoditi notranjost vozila. Foto: DaimlerChrysler
Mercedes-Benz 300 SL gullwing je bil leta 1999 izbran za najboljši športni avtomobil 20. stoletja. Foto: DaimlerChrysler