V primerjavi s prvotnim sciroccom iroc vendarle ni klasični kupe, temveč moderno oblikovan športni avtomobil, ki ima izrazito dolgo streho in zelo strmo zaključen zadek. Takšna zasnova ima dve prednosti: prva so irocova privlačna skladna razmerja. Predvsem če si ga ogledamo od zadaj, takoj postane očitno, da dolgo streho in stranska okna podpira zelo širok in močan osrednji del, ki irocu daje videz čistokrvnega športnega avtomobila. Foto: Volkswagen
V primerjavi s prvotnim sciroccom iroc vendarle ni klasični kupe, temveč moderno oblikovan športni avtomobil, ki ima izrazito dolgo streho in zelo strmo zaključen zadek. Takšna zasnova ima dve prednosti: prva so irocova privlačna skladna razmerja. Predvsem če si ga ogledamo od zadaj, takoj postane očitno, da dolgo streho in stranska okna podpira zelo širok in močan osrednji del, ki irocu daje videz čistokrvnega športnega avtomobila. Foto: Volkswagen

Uspešnica se zdaj vrača z imenom iroc. Stari model je bil trden, opazen, živahen, prostoren in cenovno dostopen. Bil je zadetek v polno: izdelanih je bilo več kot pol milijona vozil prve generacije.

Evropski avtomobilski velikan Volkswagen bo avgusta 2006 premierno predstavil novo izvedbo uspešne zamisli scirocco – študijo iroc. Prav tako kot prvi scirocco z optično premočrtnostjo je tudi iroc z moderno oblikovano mrežo hladilnika in izrazito čutnostjo oblik slogovna prelomnica. Koncepta obeh Volkswagnov sta si sorodna, čeprav vozili loči več kot trideset let – s prvo generacijo scirocca si je mnogo ljudi uresničilo sanje o športnem avtomobilu. Kajti scirocco je bil avtomobilski popzvezdnik 70. let. Oblikoval ga je Giorgetto Giugiaro ter ga opremil s štirimi sedeži, primerno prostornim prtljažnikom z velikim pokrovom in polno mero samozavesti. S študijo iroc je zdaj ta očarljiv koncept znova oživel.

Druga prednost iroca je, da ima tudi na zadnjih sedežih dovolj prostora za dva odrasla človeka in prtljago. Izzivalno zasnovani iroc je primeren za vsakdanjo uporabo, zagotavlja čisti užitek v vožnji, njegov dizajn ima veliko izrazno moč, vse to pa so morda odlike Volkswagnovega avtomobila prihodnosti. Foto: Volkswagen
Irocova kričeče zelena barva se zelo dobro ujema s kontrastnimi črnimi odtenki študije. Na primer pri uporabi karbona: osrednji strešni element je narejen iz temnega stekla, nosi pa ga struktura, ki je prevlečena s karbonom. Sem spada tudi vzdolžni nosilec, ki je iz istega materiala. Prav tako je iz karbona tudi površina irocovih stranskih pragov; njihova na zunanji strani vidna struktura se neprekinjeno nadaljuje tudi v notranjosti. Foto: Volkswagen
S kratkima previsama iroc medosno razdaljo, ki meri 2.680 mm, učinkovito izkorišča za večjo prostornost v notranjosti. Vozilo je visoko 1.400 mm, dolgo 4.240 mm in široko 1.800 mm. Lita platišča in 19-colske pnevmatike s širino 235 mm so oblikovali posebej za študijo iroc. Foto: Volkswagen
Štirikolesnika poganja motor TSI, ki ga imenujemo tudi twincharger. Prestavljanje opravlja avtomatski menjalnik z neposrednim prestavljanjem (DSG). Motorji TSI, ki so jih prvič uporabili leta 2006 pri golfu GT, so za zdaj najučinkovitejši 4-valjni bencinski motorji na svetu. Formula njegovega uspeha je v kombinaciji kompresorja in turbopolnilnika. Kompresor namreč izboljšuje majhno moč pri speljevanju v spodnjem območju števila vrtljajev, ki je značilna za navadne bencinske turbomotorje, turbopolnilnik pa poskrbi za odlične pospeške pri višjih vrtljajih. Foto: Volkswagen
Ta tehnologija je preprosto edinstvena, saj v velikoserijski proizvodnji le ta motor združuje oba polnilnika. V študijo modela je vgrajena različica motorja TSI, ki razvije 155 kW (210 KM). Načeloma pa je v iroc mogoče vgraditi široko paleto motorjev, ki bi se lahko začela že pri motorjih z manj kot 110 kW (150 KM). Vsak motor, ki ga teoretično lahko vgradimo v iroc, pa mora obvezno zagotavljati užitek v vožnji. Foto: Volkswagen