Obiskovalci si lahko vsak dan med 10. in 18. uro ogledajo številne starodobne avtomobile, motocikle, vojaške džipe, gasilska vozila, obiščejo pa lahko tudi predavanja o "oldtimerjih".
"GR se je za festival odločil predvsem zato, da bi prenesel tehnično dediščino na prebivalstvo Ljubljane, okolice in vse Slovenije, zato da bi ovekovečilo prizadevanja ljubiteljev in zbirateljev starodobnikov, in to pokazalo občinstvu," je o razlogu za tovrstni festival povedal Rastko Aleš iz GR-ja. Ta je še rekel, da bodo zbrani denar namenili prizadetim v torkovih poplavah in plazovih, a še ne ve, kakšen delež zbranega denarja, saj bodo morali pokriti še stroške festivala.
Za zbirateljstvo je potreben denar, čas in veselje
Aleš pričakuje, da si bo v treh dneh festival ogledalo od 4.000 do 6.000 ljudi, ki bodo lahko občudovali tudi vozila iz 19. stoletja, še več vozil pa je iz prejšnega stoletja. Med temi vozili je tudi DKW auto union Franca Klančarja iz Borovnice, sicer člana ljubljanskega združenja starodobnih vozil Codelli, ki je tudi strokovni pobudnik in soorganizator prireditve. Franc Klančar je rekel, da mora zbiratelj starodobnih vozil imeti veselje in predvsem čas in denar, a je težko določiti, koliko časa in denarja gre za eno obnovo. "Če pustiš na enem avtomobilu 1.000 ur dela in precej denarja, si nekaj časa beležiš, potem pa nehaš, ker te vse mine." Sicer je pa v neki nemški reviji Klančar našel ceno za enak avto, kot je njegov. "Cena je bila 14.990 evrov, ampak to je bila prodajna cena in mislim, da je prodajalec ni dosegel. Realna cena je med 10.000 in 14.990 evrov." Pa bi ga Klančar za pravo ceno prodal? "Ne. To pa ne," je ta hitro povedal.
Veliko društev, preveč zvez
Rastko Aleš je dejal, da je odnos Slovencev do starodobnikov pozitiven, saj je v Sloveniji že več kot 50 društev, ki se ukvarjajo z "oldtimerji", v teh društvih pa je združenih več tisoč ljudi. Da so starodobniki med Slovenci priljubljeni, se strinja tudi Klančar, a hkrati dodaja: "Veliko je društev, a sedaj je tako, da lahko vsak ustanovi društvo. Jaz imam pet ljudi, pet avtomobilov in ustanovimo društvo. To so stvari, ki malo presegajo vso zadevo." Pravi, da je v Sloveniji okoli pet zvez. "Zame je Slovenija država, torej bi morala biti samo ena zveza. In zaradi tega ne nastopamo vsi. So tri, štiri društva, ki so nekako solidarno skupaj, ostalih pa ni," na nesoglasja med društvi opozarja Klančar.
Festival starodobnih vozil so poimenovali po baronu Antonu Codelliju, znamenitem izumitelju in prvem lastniku avtomobila v Sloveniji.
Nejc Gole
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje