Projekt robotskega taksija je potekal pod imenom Project 3 Mobility, vendar so ime spremenili v Verne.
"Vsem želimo omogočiti izkušnjo, kot jo imajo milijarderji v svojih avtomobilih z vozniki. To bo najboljša, najmodernejša in najčistejša izkušnja, in vse to za ceno vožnje z običajnim taksijem. To je naš najambicioznejši projekt do zdaj," je povedal Rimac na današnji predstavitvi taksija, ki se je tudi premierno zapeljal po odru Rimčevega kampusa, poroča Jutarnji list.
Med več sto gosti dogodka so bili Rimčevi poslovni partnerji, novinarji, pa tudi hrvaški premier Andrej Plenković, minister za promet Oleg Butković in zagrebški župan Tomislav Tomašević.
Načrtujejo, da naj bi robotaksi začel prevažati potnike v Zagrebu do leta 2025. Za izvedbo projekta je bila pridobljena skupna naložba Evropske unije v znesku 180 milijonov evrov, s 100 milijoni evrov pa so projekt robotski taksi financirali tudi drugi vlagatelji.
"Najvarnejši avtomobil na cesti"
"Verne ima 60-kilovatno baterijo, kar je več kot dovolj za ves dan vožnje ter da pridejo v matično garažo na čiščenje in polnjenje. Ima 17 zvočnikov in ogromen zaslon za infotainment. Avtomobil razvijamo zadnji dve leti in smo ga sestavili iz nič. Za samovozno programsko opremo smo se odločili, da jo kupimo od podjetja Mobileye. V primeru nesreče je avto oblikovan tako, da čim bolj ublaži moč trka," je povedal Rimac.
Oblikovalec Adriano Mudri pa je pojasnil, zakaj so se odločili za dvosed: "Po raziskavah sodeč se devet od desetih voženj zgodi z eno ali dvema osebama. Če je potreben prevoz za več ljudi, bo prišlo več avtomobilov."
Prtljažnega prostora niso žrtvovali, tako da lahko vanj spravite normalno količino prtljage, medtem ko je sprednji del vozila oblikovan tako, da daje prednost varnosti, v notranjosti je tudi več zračnih blazin, navaja Jutarnji list. "To je najvarnejši avtomobil na cesti," je zatrdil Rimac.
Rimac je nato prek aplikacije na telefonu skušal naročiti vozilo, a se ni pripeljalo na oder. Kot razlog je navedel tehnične težave, odkrili so nepravilnosti s sprednjim kolesom.
Obstoječi hrvaški zakoni sicer na javnih cestah ne dovoljujejo avtomobilov brez voznikov s potniki. Plenković je napovedal, da bodo to "rešili".
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje