Pri španskem izdelovalcu, sicer pod okriljem koncerna Volkswagen, poudarjajo, da je prav ibiza tisti model, ki je v podjetje vnesel odločilne spremembe, hkrati pa naj bi tudi najboljše predstavljala Španijo iz obdobja osemdesetih let prejšnjega stoletja. S poimenovanjem po otoku, ki je prepoznaven pojem za zabavo, pa so želeli še dodatno poudariti značaj avtomobila, namenjenega širokemu krogu uporabnikov.
Uspešen izvozni izdelek
Po uradni sejemski premieri na avtomobilskem salonu v Parizu je ibiza kmalu postala tudi prepoznaven izvozni izdelek in danes jo je mogoče dobiti na trgih 75 držav. Od skupno petih milijonov izdelanih primerkov štirih generacij pa so jih kar 3,5 milijona izvozili. Najpomembnejši trgi za ibizo so bili na začetku poleg domačega še Italija, Francija, Nemčija, Velika Britanija, Portugalska in Mehika.
Predstavitev druge generacije ibize je zaznamovala tudi selitev proizvodnje v novo sodobno tovarno, v bližini katere so postavili obrate številni dobavitelji sestavnih delov. Tovarna v Martorellu tudi v času četrte generacije ibize ostaja ena najsodobnejših in najbolj prilagodljivih tovarn v Evropi, kar potrjuje ugledna mednarodna nagrada Automotive Lean Production Award. Na proizvodni liniji ena, kjer dela 1.600 ljudi, pa dnevno izdelajo približno 700 ibiz.
Tri desetletja, štiri generacije
Pri prvi (1984–1993) in drugi (1993–2002) generaciji Ibize je Seat sodeloval s podjetjem Italdesign italijanskega oblikovalca Giorgia Giugiara, za podobo tretje (2002–2008) generacije ibize je zaslužen italijanski oblikovalec Walter de’Silva, zdajšnji vodja oblikovanja v koncernu Volkswagen, aktualna generacija (od leta 2008 naprej) pa je delo takratnega Seatovega vodje oblikovanja Luca Donckerwolkeja. Z njo je bil predstavljen koncept dizajna v obliki črke V na sprednjem delu, ki z izrazitimi geometrijskimi linijami in stransko dinamično linijo novo ibizo odlikuje s še bolj športnim videzom, kot so ga imele njene predhodnice.
Uspešna tudi v športni preobleki
Prva prava in nedvoumno športna Ibiza je bila različica z motorjem SXI z močjo 74 kW (100 KM) – predhodnica zdajšnjih različic CUPRA (okrajšava za Cup Racing) in FR (Formula Racing). Leta 1996 je Seat predstavil različico CUPRA z 2,0-litrskim motorjem z močjo 110 kW (150 KM). Z dirkalnikom ibiza kit car pa je Seat slavil zmago v dvolitrskem razredu svetovnega prvenstva v reliju FIA, ki jo je uspel ponoviti tudi v letih 1997 in 1998.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje