ID.Buzz GTX je mogoče konfigurirati z normalno ali dolgo medosno razdaljo. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
ID.Buzz GTX je mogoče konfigurirati z normalno ali dolgo medosno razdaljo. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Volkswagen ID.Buzz je tisti avtomobil, ki nam omogoča, da lahko recimo dve odrasli osebi potujeta z njim in v njem tudi kampirata. To lahko potrdim iz izkušenj. Namreč s takšnim airbusom sem se pripeljal do Hannovra.

Po novem lahko v podaljšanem ID.Buzzu prespita tudi dva visokorasla Nizozemca. Hkrati je podaljšani ID.Buzz postal pravi družinski avtomobil. Primeren je tudi za tiste družine, ki imajo pet otrok, ali pa bi se v njem prevažalo sedem oseb.

Na predstavitev v Hannover sem se seveda peljal tudi po slovitem nemškem "avtobahnu", ki omogoča, da avtomobil pospešimo do končne hitrosti. In klasičen ID.Buzz je dosegel največjo hitrost 145 kilometrov na uro. 145 km/h je deklarirana hitrost, zato hitrejši ne bo. Zdaj pa smo v Avtomobilnosti spoznali model ID.Buzz GTX, ki omogoča, da se peljemo s hitrostjo 160 km/h. Tudi v tem primeru je največja hitrost omejena, tudi zato, da baterije ne izpraznimo prehitro.

Razponi so se povečali, čas polnjenja z enosmernim tokom pa se je skrajšal. Največji doseg po kriterijih WLTP pri novem ID.Buzzu Pro z dolgo medosno razdaljo po zaslugi njegove serijske baterije s kapaciteto 86 kWh glede na opremo znaša med 453 in 487 kilometri (ID.Buzz Pro z normalno medosno razdaljo in baterijo s kapaciteto 79 kWh: med 423 in 461 kilometri). Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Razponi so se povečali, čas polnjenja z enosmernim tokom pa se je skrajšal. Največji doseg po kriterijih WLTP pri novem ID.Buzzu Pro z dolgo medosno razdaljo po zaslugi njegove serijske baterije s kapaciteto 86 kWh glede na opremo znaša med 453 in 487 kilometri (ID.Buzz Pro z normalno medosno razdaljo in baterijo s kapaciteto 79 kWh: med 423 in 461 kilometri). Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Štirikolesni pogon, a le, ko vozilo zahteva več oprijema

Ampak glavna novost nove različice je, da ima motor tudi spredaj in s tem seveda štirikolesni pogon. Predstavnica Volkswagna Lisa Anhalt nam je povedala, da ima vozilo primarno pogon na zadnji kolesi, na kateri prenaša moč 210 kilovatov, ko je treba, pa se v akcijo vključi tudi prednji pogon. Tam imamo dodatnih 80 kilovatov moči. Torej ne gre za stalni štirikolesni pogon, s tem pa lahko vozilo prihrani tudi veliko energije, posledično je doseg večji.

Na predstavitvi je bila na ID.Buzz GTX priključena tudi počitniška prikolica, ki je služila za prikaz povečane vlečne zmogljivosti. S priklopno obremenitvijo do 1.800 kilogramov in s štirikolesnim pogonom je po besedah sogovornice električni ID. Buzz GTX primeren tudi za tiste, ki se odpravijo na pot s prikolico za kampiranje, čoln ali konje.

Tri sedežne vrste

Posebnost nove različice je tudi podaljšana medosna razdalja. V primerjavi z različicami z normalno medosno razdaljo je nova različica daljša za 25 centimetrov. Dodatna dolžina ustvarja prostor za do sedem sedežev (dva spredaj, trije v drugi sedežni vrsti, dva v tretji sedežni vrsti). To prinaša tudi več prtljažnega prostora ter dodaten prostor za novo in večjo baterijo z neto kapaciteto 86 kWh.

Vse različice ID.Buzza z baterijo s kapaciteto 79 kWh se lahko polnijo na hitrih polnilnih postajah z enosmernim tokom s polnilno močjo do 185 kW (prej 170 kW); pri različicah z baterijami s kapaciteto 86 kWh pa celo do 200 kW. Baterije s kapaciteto 79 kW se pri maksimalni polnilni moči z 10 na 80 odstotkov napolnijo v manj kot 30 minutah; ustrezna vrednost za baterije s kapaciteto 86 kW je zaradi večje polnilne moči prav tako krajša od 30 minut. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Vse različice ID.Buzza z baterijo s kapaciteto 79 kWh se lahko polnijo na hitrih polnilnih postajah z enosmernim tokom s polnilno močjo do 185 kW (prej 170 kW); pri različicah z baterijami s kapaciteto 86 kWh pa celo do 200 kW. Baterije s kapaciteto 79 kW se pri maksimalni polnilni moči z 10 na 80 odstotkov napolnijo v manj kot 30 minutah; ustrezna vrednost za baterije s kapaciteto 86 kW je zaradi večje polnilne moči prav tako krajša od 30 minut. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Tudi ID.Buzz z normalno medosno razdaljo je zdaj mogoče konfigurirati kot 6-sedežnik (2/2/2); prej je bil na voljo samo kot 5-sedežnik (2/3). Še ena od novosti je, da lahko okno v drugi vrsti zdaj odpiramo na elektriko. Prej smo imeli fiksno okno.

Izpopolnjeni sta bili programska in strojna oprema. Novost je popolnoma novo razvita generacija sistemov infotainment (serijsko) z intuitivnim vodenjem po menijih in hitrejšo procesno močjo. Poleg tega se je povečala velikost zaslona na dotik. Nov je tudi osvetljeni drsnik na dotik, ki omogoča uravnavanje temperature in glasnosti. Nova glasovna asistenca se odziva na naravne govorne ukaze. Z njimi lahko voznik upravlja številne funkcije vozila, poleg tega pa lahko prek spletne povezave s podatkovnimi zbirkami, kot je Wikipedia, poišče odgovore na različna vprašanja.

V Avtomobilnosti smo ID.Buzz spoznali v različnih vlogah. Vabimo vas, da si ogledate videoprispevke iz oddaje Avtomobilnost.