Predlog italijanske vlade namerava italijanski minister za industrijo Adolfo Urso predstaviti na srečanju o avtomobilski industriji, ki bo 25. septembra v Bruslju. Foto: Pixabay
Predlog italijanske vlade namerava italijanski minister za industrijo Adolfo Urso predstaviti na srečanju o avtomobilski industriji, ki bo 25. septembra v Bruslju. Foto: Pixabay

Italija bo Evropski komisiji predlagala, da bi se vmesna ocena o napredku pri izpolnjevanju novih pravil glede prepovedi prodaje novih vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem od leta 2035, ki je trenutno predvidena za leto 2026, namesto tega opravila na začetku naslednjega leta. Predlog nameravajo predstaviti konec septembra v Bruslju.

Lani sprejeta uredba določa 55-odstotno zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida za nove avtomobile in 50-odstotno zmanjšanje emisij za nove kombije z letom 2030 v primerjavi z ravnmi iz leta 2021. Glavni cilj dogovora je stoodstotno zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida za nove avtomobile in kombije z letom 2035. Od tedaj v EU-ju ne bo mogoče prodajati novih vozil z motorji z notranjim zgorevanjem.

Po podatkih sindikatov je v Italiji zaradi prepovedi motorjev z notranjim zgorevanjem v novih avtomobilih od leta 2035 ogroženih približno 70.000 delovnih mest. Foto: David Šavli
Po podatkih sindikatov je v Italiji zaradi prepovedi motorjev z notranjim zgorevanjem v novih avtomobilih od leta 2035 ogroženih približno 70.000 delovnih mest. Foto: David Šavli

Vmesna ocena o napredku pri izpolnjevanju novih pravil je trenutno predvidena za leto 2026, a kot je v soboto ob robu gospodarskega foruma v mestu Cernobbio dejal italijanski minister za industrijo Adolfo Urso, odločitev o postopni ukinitvi bencinskih avtomobilov ne more čakati dve leti. "Vsekakor je treba to morebitno revizijo klavzule, ki omogoča oceno prepovedi uporabe bencinskih in dizelskih motorjev, določene za leto 2035, prestaviti na leto 2025," je po poročanju avstrijske tiskovne agencije APA dejal Urso.

"Mislim, da bi to moralo biti prvo vprašanje, s katerim naj se ukvarja nova Evropska komisija, saj podjetja in delavci potrebujejo jasnost," je dejal Urso. Dve leti nadaljnje negotovosti bi po njegovi oceni lahko ogrozili evropski industrijski in avtomobilski sistem.