Vrnimo se za hip za 14 let, ko je Jaguar predstavil model X-type. Takrat je bil še v Fordovi lasti in je zato X-typa osnoval na osnovi forda mondea. Avtomobil je danes na trgu rabljenih vozil zanimiv, ker je poceni in hkrati luksuzen, a z njim je Jaguar izgubil veliko ugleda. X-type je bil namreč preveč mondeovski, preveč običajen in zato neprimeren za angleške lorde.
Znamka zdaj doživlja preporod. zdaj delujejo v obratni smeri, indijski lastnik Angležem pušča dokaj proste roke, da snujejo avtomobile po angleških načelih. In zdaj so jaguarji res spet tipično angleški. Torej takšni, kot si jih kupci želijo.
To pomeni, da so dovolj napadalno oblikovani, da upravičujejo sloves hitre mačke na maski, tisto pravo eleganco, tisto, ki še posebej navduši, tisto najdemo v notranjosti! Les, usnje, kovina so povezani tako, da vplivajo na čustva. Res, potniška kabina je paša za oči.
Je pa res, da so precej manj zadovoljna druga čutila. Trušč motorja recimo ušesom ne prija tako zelo, prijetno pa ni niti telesu, kajti še posebej zadaj XE nudi malo prostora. Že res, da tudi nobena druga premijska limuzina srednjega razreda v tem pogledu ni prostorski čudež, a dejstvo je, da so nemške limuzine v zadnjih generacijah največ naredile prav z vidika prostornosti. In tu je še pogled v prtljažni prostor, na katerega so Britanci očitno kar malce pozabili, preprosto ni na aristokratski ravni.
In kot se za klasično premijsko limuzino spodobi, ima XE zadnji pogon. Sploh ne, da bi to pomenilo kakršno koli prednost, a zadnji pogon je nekako ukoreninjen pri limuzinah, ki se prodajajo tako, da poudarjajo svoj športni pedigre. In lahko poročamo, da je XE uravnotežen, zelo dolgo stabilen in zanesljiv, voznik pa dobi dovolj podatkov, ki jih potrebuje za dinamično vožnjo. Torej med takšno, športno, vožnjo se XE pokaže v dobri luči, a hkrati se je težko odreči občutku, da najboljši na trgu vendarle ni. Ali je kriv samo dizelski motor, ki je bolj varčen kot dinamičen, ali pa preprosto XE potrebuje še nekaj "fine tuninga".
Kakor koli že, XE bo svojo vlogo malega jaguarčka opravljal veliko bolje kot pa nekdanji premijski ford, pa čeprav gre v obeh primerih še zlasti za promoviranje večjih, kraljevskih mačk.
Jaguar XE 20d | ||
Dolžina: | 4,67 m | |
Masa: | 1565 kg | |
Prtljažnik: | 455 l | |
Motor: | 2-litrski 4-valjni dizelski | |
Moč / navor: | 132 kW / 430 Nm | |
Menjalnik: | 8-stopenjski samodejni | |
Pogon: | na zadnji kolesi | |
Emisije CO2: | 109 g/km | |
Testna poraba: | 6,9 l/100 km | |
Cena: | 41.810 EUR | |
5 let, 15.000 km/leto - cena na mesec: | 630 EUR | |
5 let, 15.000 km/leto - vrednost po Eurotaxu: | 20.691 EUR |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje