Mitsubishi eclipse se je rodil leta 1989 kot trendovski kupe in se leta 2011 po skoraj milijonu proizvedenih primerkov poslovil. Kupeji namreč niso bili več trendovski – to je začelo veljati za SUV-je.
Tako se je leta 2017 rodil eclipse cross, in ta z običajnim eclipsom seveda nima skoraj nič skupnega. To je danes globalni model, ki smo ga tokrat preizkusili v prenovljeni različici.
V kabini niso komplicirali
Notranjost je zelo klasična in funkcionalna. Tu ni kompliciranja z oblikovanjem in detajli. Klasičnih fizičnih gumbov je toliko, da jih praktično ne moremo prešteti in s tega vidika je danes eclipse cross na trgu postal posebnež. Materiali v notranjosti so popolnoma korektni oziroma dovolj kakovostni, da je občutek tukaj povsem prijeten.
Našo trditev o klasiki dopolnjujejo še analogni merilniki pred voznikom, prav tako pa je zelo preprost tudi ta osrednji zaslon. Najzanimivejše funkcije, ki jih nudi, so povezane z delovanjem in upravljanjem njegovega pogona. Priključno-hibridnega pogona. Izkušnja za krmilom je na las podobna vožnji povsem električnega avtomobila – tistega, v katerega ne moremo natočiti bencina.
Bencin v eclipsa še lahko točimo
Pod motornim pokrovom namreč brni 2,4-litrski bencinski štirivaljnik, njegovo delovanje pa ni enako večini priključnih hibridov. Pri večini bencinski motor večinoma poganja kolesa, manjši del pa deluje kot generator električne energije, ki polni baterijo.
Pri eclipsu pa bencinski motor kolesa poganja le malo časa. Večinoma pri večjih, avtocestnih hitrostih. Ta način se imenuje vzporedni hibridni način. Pri mestni vožnji pa bencinski motor v zaporednem hibridnem načinu služi le kot vir električne energije, oziroma bolje rečeno, kot zasilni izhod, ko se nam baterija, ki smo jo prej napolnili s polnilnim kablom, izprazni.
Seveda, tako kot vsi priključni hibridi bo tudi ta imel največ smisla, če se bomo čim več vozili na elektriko. To omogoča tipka “EV”, s katero sistemu sporočimo, da ne želimo prižiganja bencinskega motorja.
Do 40 kilometrov na elektriko
To lahko podkrepimo s številkami: med našim testom nam je s pomočjo električne zaloge baterije z zmogljivostjo 13,8 kilovatne ure na elektriko uspelo prevoziti od 30, pa tudi več kot 40 kilometrov – odvisno od tega, koliko časa smo se vozili v mestu, kjer je tak pogon tudi najučinkovitejši.
Če boste polnili površno in boste na pot odšli s prazno baterijo, se bo poraba goriva – torej bencina – gibala okoli 7,5 litra na 100 prevoženih kilometrov.
Takrat se baterija polni le s pomočjo rekuperacije ob upočasnjevanju. Moč rekuperacije pa prilagajamo z velikima obvolanskima ročicama in ima kar pet različnih nivojev.
Celoten test si lahko ogledate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje