![Vozne lastnosti eclipsa so povsem na strani udobja. Zaradi strukture njegovega pogona tudi ni značilne poskočnosti priključnih hibridov. Njegov značaj je povsem umirjen. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost Vozne lastnosti eclipsa so povsem na strani udobja. Zaradi strukture njegovega pogona tudi ni značilne poskočnosti priključnih hibridov. Njegov značaj je povsem umirjen. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost](https://img.rtvcdn.si/_up/upload/2022/04/14/65980335.jpg)
Mitsubishi eclipse se je rodil leta 1989 kot trendovski kupe in se leta 2011 po skoraj milijonu proizvedenih primerkov poslovil. Kupeji namreč niso bili več trendovski – to je začelo veljati za SUV-je.
Tako se je leta 2017 rodil eclipse cross, in ta z običajnim eclipsom seveda nima skoraj nič skupnega. To je danes globalni model, ki smo ga tokrat preizkusili v prenovljeni različici.
V kabini niso komplicirali
Notranjost je zelo klasična in funkcionalna. Tu ni kompliciranja z oblikovanjem in detajli. Klasičnih fizičnih gumbov je toliko, da jih praktično ne moremo prešteti in s tega vidika je danes eclipse cross na trgu postal posebnež. Materiali v notranjosti so popolnoma korektni oziroma dovolj kakovostni, da je občutek tukaj povsem prijeten.
Našo trditev o klasiki dopolnjujejo še analogni merilniki pred voznikom, prav tako pa je zelo preprost tudi ta osrednji zaslon. Najzanimivejše funkcije, ki jih nudi, so povezane z delovanjem in upravljanjem njegovega pogona. Priključno-hibridnega pogona. Izkušnja za krmilom je na las podobna vožnji povsem električnega avtomobila – tistega, v katerega ne moremo natočiti bencina.
![Eclipse ima štirikolesni pogon, ki mu načine delovanja prilagajamo v meniju, ki tako po dirkaško imenuje načine glede na vrsto podlage in nam bo na takšnih vrstah podlage tudi prišel prav. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost Eclipse ima štirikolesni pogon, ki mu načine delovanja prilagajamo v meniju, ki tako po dirkaško imenuje načine glede na vrsto podlage in nam bo na takšnih vrstah podlage tudi prišel prav. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost](https://img.rtvcdn.si/_up/upload/2022/04/14/65980334.jpg)
Bencin v eclipsa še lahko točimo
Pod motornim pokrovom namreč brni 2,4-litrski bencinski štirivaljnik, njegovo delovanje pa ni enako večini priključnih hibridov. Pri večini bencinski motor večinoma poganja kolesa, manjši del pa deluje kot generator električne energije, ki polni baterijo.
![Notranjost je zelo klasična, analogni merilniki in veliko stikal. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost Notranjost je zelo klasična, analogni merilniki in veliko stikal. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost](https://img.rtvcdn.si/_up/upload/2022/04/14/65980324.jpg)
Pri eclipsu pa bencinski motor kolesa poganja le malo časa. Večinoma pri večjih, avtocestnih hitrostih. Ta način se imenuje vzporedni hibridni način. Pri mestni vožnji pa bencinski motor v zaporednem hibridnem načinu služi le kot vir električne energije, oziroma bolje rečeno, kot zasilni izhod, ko se nam baterija, ki smo jo prej napolnili s polnilnim kablom, izprazni.
Seveda, tako kot vsi priključni hibridi bo tudi ta imel največ smisla, če se bomo čim več vozili na elektriko. To omogoča tipka “EV”, s katero sistemu sporočimo, da ne želimo prižiganja bencinskega motorja.
![Veliko se je govorilo o odhodu te znamke, ampak zgodil se je preobrat in zdaj ima pri nas zelo aktualen model, ki nosi tudi solidno cenovno oznako – sploh, ko govorimo o dragih priključnih hibridih. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost Veliko se je govorilo o odhodu te znamke, ampak zgodil se je preobrat in zdaj ima pri nas zelo aktualen model, ki nosi tudi solidno cenovno oznako – sploh, ko govorimo o dragih priključnih hibridih. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost](https://img.rtvcdn.si/_up/upload/2022/04/14/65980329.jpg)
Do 40 kilometrov na elektriko
To lahko podkrepimo s številkami: med našim testom nam je s pomočjo električne zaloge baterije z zmogljivostjo 13,8 kilovatne ure na elektriko uspelo prevoziti od 30, pa tudi več kot 40 kilometrov – odvisno od tega, koliko časa smo se vozili v mestu, kjer je tak pogon tudi najučinkovitejši.
Če boste polnili površno in boste na pot odšli s prazno baterijo, se bo poraba goriva – torej bencina – gibala okoli 7,5 litra na 100 prevoženih kilometrov.
Takrat se baterija polni le s pomočjo rekuperacije ob upočasnjevanju. Moč rekuperacije pa prilagajamo z velikima obvolanskima ročicama in ima kar pet različnih nivojev.
Celoten test si lahko ogledate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje