Vprašali ste nas, ali je testni avenger zaradi tipično oglate jeepovske oblike v mestu bolj ali manj okreten in pregleden. Kot rečeno, smo vprašanje o oceni Jeepove mestne naravnanosti pričakovali, a je prišlo v zelo zanimivi obliki, povezani z njegovim dizajnom.
Ta je precej škatlast, kot za avangerjev spoštljiv odnos do velikih jeepovih predhodnikov spodobi, kar pa se pri mestni uporabnosti še kako izkaže. Škatlasta oblika, še posebej sprednjega dela ima namreč pri terenski vožnji zelo pomembno vlogo, ko mora vznik izza volana videti ali pa bolj ali manj na pamet čim bolj natančno oceniti, včasih kar “začutiti”, kako blizu skale, drevesa ali druge ovire bo lahko na tesnem prostoru zapeljal.
V mestu je preglednost pomembna
To pa nas pripelje do mestne džungle, ki v tem pogledu ni kaj prida drugačna, saj vse našteto prav tako velja tudi pri tesnih parkiranjih, obračanjih na majhnem prostoru ali pri na primer dobri stranski preglednosti prek levega in desnega A-stebrička. Še posebej ta del, skupaj z dobro preglednostjo nazaj, tako prek vzvratnih ogledal kot mrtvih kotov v C-stebričku je ključen za to, da lahko v križiščih vidimo več. Tudi motoriste, e-skiroje in kolesarje, ki včasih pred avto zapeljejo tudi iz nepričakovane smeri in z veliko hitrostjo. Škatlasta oblika, ki pa je škatlasta na mestno dizajnerski način, da je avenger lani v Nemčiji prejel tudi nagrado za najboljši dizajn med novimi kompaktnimi športnimi terenci, pri mestni rabi torej pridela veliko pozitivnih točk.
Ostre in odsekane linije močno olajšajo tesna parkiranja, višje sedenje, ki samo po sebi še ne prinese nujno tudi dobre preglednosti, pa je pri avengerju dobra nadgradnja lepo vidnih koncev karoserije. Prav tako hvalimo uporabno velika zunanja ogledala in dober dizajn A-stebrička, ki ponuja relativno dobro prednost pri zavijanjih v križiščih. Ob relativno širokem C-stebričku pa pride prav dodatna pomoč vzvratne kamere in parkirnih senzorjev.
Enostaven za uporabo
Višina sedenja ter splošna dobra preglednost pa ni vse, kar naredi mestno rabo avtomobila uporabniško bolj ali manj naklonjeno, pomembna je tudi enostavnost rabe za vožnjo ključnih naprav in stikal, udobje sedenja, prostornost v predelu nog, rok in glave ter svetlost kabine. Pri današnjih skoraj neštetih možnostih sodobnega upravljanja stikal in naprav je avenger v tem pogledu na srečo ostal zavezan bolj tradicionalnemu pristopu in filozofiji. Na prvo mesto postavlja enostavnost in zanesljivost. Vse, kar voznik med vožnjo najpogosteje uporablja, od klimatske naprave do radia, je enostavno, bolj ali manj analogno, stikala so primerno velika, logično postavljena in intuitivno uporabna. Nič zapletenega sprehajanja po menijih ali nepotrebnega večkratnega tipkanja po zaslonu, tako kot mora s stališča udobja, praktičnosti in varnosti tudi biti.
Vse našteto postavi avengerja med zelo mestno prijazne partnerje. Take, ki bodo naklonjeni tudi voznikom, ki jim vedno bolj dinamična in z različnimi prevoznimi sredstvi obremenjena mestna vožnja ni najbolj pogodu ali pa morda niso vselej telesno najbolj okretni in gibčni. To so tudi odlike, ki bodo všeč vsem tistim, ki na zadnjih sedežih pogosto prevažajo veselo otroško – mladostniško družbo, ki prav tako hitro ukrade del vozniške pozornosti. Za to ni presenečenje, da so te avengerjeve odlike lani prepričale tudi 63 članic žirije izbora WWCOTY (Women’s World Car of the Year) iz 45 držav, ki so avenger postavile na prvo mesto med družinskimi športnimi terenci.
Jeepa avengerja smo preizkusili v različnih nalogah. Vabljeni k ogledu videoreportaž iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje