Tudi za zavarovalne pogodbe, ki se nanašajo na tatvine vozil, velja, da se podrobnosti skrivajo v drobnem tisku in zato je treba pred sklenitvijo dobro prebrati pogoje ter izprašati predstavnika zavarovalnice o podrobnostih in konkretnih primerih, da bi se izognili dodatni slabi volji v primeru tatvine celotnega vozila ali pa posameznih delov.
Različne razlage posameznih zavarovalnic
Na razlike med posameznimi ponudniki zavarovanj opozarjajo v aktualnem poročilu Zveze potrošnikov Slovenije, kjer so primerjali kritja in omejitve pri sedmih zavarovalnicah, ki ponujajo tovrstne storitve na slovenskem trgu. Pri ZPS-ju med drugim ugotavljajo, da si zavarovalnice na videz enake pojme razlagajo precej različno. Prav razlike med definicijami zavarovalniških dogodkov pa lahko privedejo do zapletov pri uveljavljanju odškodnin.
Pri sklenitvi dodatnih zavarovanj avtomobila poleg že tako ali tako obveznega, ki seveda vključuje le najnujnejše, je tako treba izbrati tudi del ali paket, ki se nanaša na tatvino vozila. Pri tem pa je treba paziti na obseg kritja, kar med drugim pomeni, da mora biti jasno določeno, ali zavarovanje krije le krajo celotnega vozila ali tudi posameznih sestavnih delov in seveda predmetov v vozilu.
Kraje tudi zaradi rezervnih delov
Poleg tatvin motornih vozil - policijska statistika kaže, da jih je bilo v letu 2011 522 in v letu 2012 520 - se namreč nepridipravi radi lotijo tudi tatvin posameznih delov, od precej preprosto odstranljivih koles, anten, brisalnikov ali vzvratnih ogledal do svetlobnih teles, varnostnih mehov, delov notranje opreme ali celo lažje odstranljivih delov karoserije.
Pred sklenitvijo zavarovanja je tako treba preveriti, ali pogodba vključuje tudi odstranitev posameznih delov ali pa se to morda šteje k poškodbam vozila, oziroma katero zavarovanje vključuje poškodbe, nastale pri neuspelem poskusu tatvine ter tatvine dodatno nameščene opreme, na primer prtljažnikov, navigacijskih ali audiosistemov, otroških sedežev in podobnega, kar morda ne sodi med tovarniško opremo vozila.
Prav tako pomembna je tudi opredelitev uveljavljanja in kritja škode, ki jo z ukradenim vozilom morda povzročijo nepridipravi, oziroma nastale škode na vozilu zaradi tatvine, čeprav vozilo najde pot nazaj do lastnika. Takšnih razpletov je sicer statistično gledano zelo malo, v letu 2011 je bilo po podatkih slovenske policije namreč uspešno preiskanih le 16,3 odstotka tatvin, v letu 2012 pa 11,7 odstotka.
Ublažitev posledic tatvine vozila
Ponudbe zavarovalnic pa se razlikujejo tudi glede na nematerialno ublažitev posledic tatvine, kar pomeni, da nekatere predvsem v okviru asistenčnih paketov, vezanih na dodatna zavarovanja, vsaj za omejen čas nudijo povrnitev stroškov najema nadomestnega vozila. V primeru tatvine vozila v tujini pa lahko poskrbijo za začasno nastanitev oziroma prevoz do doma.
Odločitev o ugodnosti posamezne zavarovalniške ponudbe je tako najlažje sprejeti prav na podlagi upoštevanja obsega kritij, dodatne asistence in nenazadnje poenostavitve načina uveljavljanja ter časa do izplačila odškodnine. Kakšen znesek lahko sploh pričakujete, pa je najbolje še pred podpisom pogodbe vprašati zavarovalniškega agenta, saj se lahko tudi določanje višine odškodnine razlikuje, in po določeni starosti vozila zavarovanje za primer tatvine pogosto ni več finančno smiselno.
Da ne bi bilo po tatvini še dodatne slabe volje zaradi zapletov pri uveljavljanju odškodnine, pa je treba preveriti tudi pojmovanje posamezne zavarovalnice, kaj vse pri njih vključuje malomarno ravnanje lastnika vozila. Tovrstna določila v drobnem tisku lahko namreč precej vplivajo na končni rezultat uveljavljanja zavarovanja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje