Kia se zaveda, da je treba za tekmo na trgu ponuditi tudi trendovsko 'zelene' različice. Foto: Kia
Kia se zaveda, da je treba za tekmo na trgu ponuditi tudi trendovsko 'zelene' različice. Foto: Kia

Trojček odlikujejo nizke emisije ogljikovega dioksida, eco cee’d tako izpuha v zrak le 94 g/km, eco venga 114 g/km, novi sportage pa v svoji »zeleni« različici le 117 gramov na prevoženi kilometer. Petvratni eco cee’d ima vgrajeno posodobljeno različico Kiinega 1,4-litrskega dizelskega motorja, ki je bil do zdaj namenjen le enoprostorski vengi. Njegova največja moč je 66 kW (90 KM), največji navor pa 240 Nm. K varčnejši vožnji prispevajo tudi izboljšana vodna črpalka, energijsko varčni alternator in sistem, ki pri samodejnem menjalniku v času, ko sklopka drsi, razbremeni motor ter posledično zmanjša izpuste CO2 in porabo.

Za boljše rezultate pri porabi goriva in izpustih ogljikovega dioksida pa seveda skrbi tudi že znani sistem ISG stop-start, ki zaustavlja motor, ko vozilo miruje.

Še več tehnoloških izboljšav je mogoče najti v do okolja prijaznejši različici SUV-ja sportage mild hybrid. Za njegov pogon so konstruktorji predvideli povsem novi 1,7-litrski dizelski motor, ki zmore 115 KM in ima največji navor 260 Nm. Na pomoč mu po potrebi priskoči še 5-kilovatni električni motor z dvoplastnim kondenzatorjem. Med manjšimi posegi, v primerjavi z različicami s klasičnim pogonom, pa je treba omeniti še zmanjšanje zračnega upora, krajši čas za odmik zavornih ploščic od diskov in pnevmatike z manjšim kotalnim uporom.

Besedilo: M. Kr.
Foto: Kia