Iosis X sporoča, da bo Fordova oblikovalska prihodnost dramatična. Foto: Ford
Iosis X sporoča, da bo Fordova oblikovalska prihodnost dramatična. Foto: Ford

Poimenovali so ga iosis X, saj avtomobil predstavlja povezavo s kinetičnim oblikovanjem, ki so ga prvič predstavili na lanskoletnem konceptnem avtomobilu. "X" označuje sposobnosti crossover novega vozila.

"Iosis X je vznemirljiv petvratni športni crossover, ki idejo kinetičnega oblikovanja prenaša tudi v hišne segmente. Jasno nakazuje, kako bo filozofija "energije v gibanju" izgledala v prihodnjih Fordovih vozilih," poudarjajo pri Fordu.

"Veliko je bilo ugibanj glede vstopa Forda v segment kompaktnih vozil crossover," je dejal John Fleming, predsednik in CEO Ford Evropa. Iosis X jasno kaže, da bomo v približno letu in pol vstopili tudi v ta segment in da bo naš novi model poln sloga in individualnosti," dodaja Fleming.

"Ford iosis X je po drugi strani le konceptno vozilo in ne prihodnji izdelek. Narejen je, da razišče Fordov "kinetični" oblikovalski slog in možnost njegove uporabe tudi pri hišnih modelih. Tako bodo kupci dobili občutek za oblikovalske smernice našega novega modela in ko bo predstavljen prihodnje leto, bo povezava z iosisom X takoj razpoznavna.

Prvo sporočilo te prihodnosti predstavlja iosis X. Dramatičen koncept, ki jasno kaže, da se izgled Fordovih evropskih vozil spreminja. Prve elemente teh sprememb in kinetičnega oblikovanja že lahko vidite v fordu S-MAX-u in popolnoma novem fordu mondeu 2007. Foto: Ford
Stroga zakonodaja varovanja pešcev ob trčenjih je bila le še dodaten izziv za oblikovanje sprednjega dela vozila. Tako so motorni pokrov in žarometi značilno potegnjeni nazaj, prav tako so blago nagnjene tudi linije, ki tečejo proti sprednjim blatnikom. Ob tem je izoblikovana značilno poudarjena bočna linija, ki teče vse od blatnikov do zadnjega dela vozila. Foto: Ford
S strani je poudarjena bočna linija, dopolnjena z dinamično odsekanimi bočnimi površinami, kar daje iosisu X izredno dinamični izgled, ki ga še poudarjajo široke obrobe blatnikov. Zračne reže za sprednjimi blatniki, uporabljene na izvirnem iosisu, ima tudi iosis X. Te omogočajo dober pretok zraka od zavornih diskov. Sprednja in manjša zadnja vrata, ki se odpirajo navzven, so oblikovana brez B-stebrička in omogočajo enostavno vstopanje v vozilo in neoviran pogled v vznemirljivo notranjost. Foto: Ford
Tako kot izviren iosis ima tudi iosis X najsodobnejšo tehnologijo žarometov in oblikovne prednosti, ki jih ta omogoča. Tako sprednji kot zadnji žarometi imajo LED-tehnologijo in izgledajo kot eno s površino, v katero so vgrajeni. Podobnost s S-MAX-om in galaxyem je očitna. Foto: Ford