Kitajska želi prevlado na področju električnih vozil, kar je strateško začela udejanjati leta 2007, pospešek pa se je zgodil med krizo covida-19. Foto: AP
Kitajska želi prevlado na področju električnih vozil, kar je strateško začela udejanjati leta 2007, pospešek pa se je zgodil med krizo covida-19. Foto: AP

Obseg vladne podpore predstavlja 18,8 odstotka celotne prodaje električnih avtomobilov med letoma 2009 in 2023. Ni presenetljivo, da je bila večina teh subvencij dodeljena pred kratkim. Med letoma 2009 in 2017 je bilo porabljenih le 6,3 milijarde evrov, finančna sredstva pa so se od leta 2018 do 2020 skoraj potrojila, nato pa so se ob izbruhu koronske krize subvencije povečale skoraj za desetkrat.

Center za strateške in mednarodne študije (CSIS) ugotavlja, da kitajska vlada subvencionira električna vozila na različne načine. Ti vključujejo "davčne olajšave" ali davčne oprostitve ter financiranje infrastrukture. Poleg tega vlada za svoje potrebe kupuje električna vozila in podpira raziskovalne in razvojne programe avtomobilskih proizvajalcev.

Scott Kennedy iz CSIS meni, da je podpora Pekinga domačim proizvajalcem električnih vozil vključevala nedenarne politike, ki so dajale prednost domačim proizvajalcem avtomobilov pred tujimi. Opozoril pa je tudi, da ZDA niso ustvarile tako privlačnih pogojev kot Kitajska za razvoj lastne industrije električnih avtomobilov.

“Obstajajo nekatere izjeme, a na splošno so se zahodni proizvajalci avtomobilov in vlade počasi upirali in niso bili dovolj agresivni,” je dejal.

Center za strateške in mednarodne študije trdi, da so njihove ocene "zelo konservativne" in ne vključujejo niti celotne vladne podpore. Tako niso zajete lokalne spodbude, podarjena zemljišča za gradnjo tovarn, popusti na elektriko in subvencije dobaviteljev avtomobilske industrije.